بازار سیاه قیمت بلیط پروازهای داخلی نوروز / بازیگران این گرانی ها شناسایی شد!

اقتصاد 100 - در حالی سخنگوی سازمان هواپیمایی از فروش بلیت در "دامنه قیمتی مصوب" خبر داده که بر خلاف این ادعا بلیت پروازهای داخلی با قیمت‌های چند برابری فروخته می شود.

بازار سیاه قیمت بلیط پروازهای داخلی نوروز / بازیگران این گرانی ها شناسایی شد!

 جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی اخیرا با بیان این‌که قیمت بلیط هواپیما کنترل شده و در چارچوب دامنه نرخ مصوب فروخته می شود، گفته که عامل گرانفروشی ایرلاین‌ها نیستند و بازیگران و نرم‌افزارهای موبایلی دلیل گرانفروشی بلیت هواپیما هستند.

این در حالی است که بررسی نرخ بلیت پروازهای داخلی در آستانه نوروز نشان می‌دهد قیمت‌ها نه تنها کنترل شده نیست بلکه بسیار بالاتر از نرخ‌های مصوب فروخته می‌شود. در ادامه برای اثبات این ادعا به چند نمونه اشاره می‌شود؛

قیمت مصوب اعلامی از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی که 11 بهمن امسال به‌روز رسانی شده برای مسیر پروازی تهران-اهواز 935 هزار و 700 تومان است. اما قیمت همین پرواز در سایت علی‌بابا (تاریخ 18 اسفند ماه 1401) یک میلیون و 670 هزار تومان است، یعنی حدود 78 درصد بالاتر از قیمت مصوب!

نرخ مصوب پرواز تهران-شیراز نیز یک میلیون و 27 هزار و 900 تومان است. سایت علی بابا این پرواز را با قیمت یک میلیون و 478 هزار و 500 تومان عرضه می‌کند.

برای پرواز تهران-مشهد نیز هم داستان برقرار است؛ در حالی قیمت مصوب این مسیر پروازی یک میلیون و 19 هزار و 100 تومان است که با قیمت

در این بین برخی شرکت‌های عرضه کننده بلیت هواپیما از حربه جدیدی برای جلوگیری از جریمه احتمالی از سوی دستگاه‌های نظارتی رونمایی کرده‌اند. این شرکت‌ها بلیت پرواز تهران-مشهد را با قیمت 3.1 میلیون تومان و البته یک شب اقامت به فروش می‌رسانند، اقامتی که اساسا وجود خارجی ندارد.

در وضعیت نابسامان حمل‌ونقل هوایی سازمان هواپیمایی کشوری بایستی در آستانه تعطیلات نوروزی نظارت بر حمل‌ونقل هوایی مسافری را تشدید کند، انتظاری که تا امروز نشانی از آن در متولی حمل‌ونقل هوایی به چشم نمی‌خورد.

صدور 350 مجوز پرواز فوق العاده برای ایام نوروز

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی برای عملیات پروازهای نوروزی سال 1402 (25 اسفند تا 20 فروردین 1402)‌ 5 هزار و 500 پرواز برنامه‌ای و منظم در مسیرهای داخلی برای ایرلاین‌ها برنامه‌ریزی شده، ضمن این‌که در بازه مذکور مجوز 350 پرواز فوق‌العاده صادر شده است.

همچنین 2200 مجوز پروازهای برنامه‌ای و 250 پرواز فوق العاده برای پروازهای خارجی صادر شده است. یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی نیز گفته است:چنانچه ایرلاین‌ها تقاضای افزایش پرواز بیشتر در بازه زمانی  ذکر شده را داشته باشند با آن موافقت خواهد شد.

وی یادآور شد: پروازهای خارجی نه تنها افزایش نیافته بلکه به دلایل افزایش نرخ ارز و تحولات بازار و شرایط ترکیه بعد از وقوع زلزله، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش مواجه بوده است.

منبع: تسنیم

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز