معرفی برترین استودیوهای هالیوودی

پنج غول‌ بزرگ و پولساز صنعت فیلمسازی

با وجود ظهور شرکت های پخش آنلاین فیلم و سریال اما صنعت سینمای ایالات متحده از سال 2010 رشد 30 درصدی از نظر درآمد داشته اند. در این بین 5 استودیوی بزرگ هالیوود توانسته اند با برنامه های تجاری حول محور تولید فیلم و سریال به بیشترین درآمد برسند.

پنج غول‌ بزرگ و پولساز صنعت فیلمسازی

 

صنعت سینما یکی از صنایع با رشد سریع در ایالات متحده است. علیرغم ظهور نتفلیکس و سرویس های پخش آنلاین صنعت سینما از سال 2010 تا امروز 30 درصد از نظر کسب درآمد رشد داشته است. در این بین 5 استودیوی بزرگ فیلمسازی هالیوود بیش از دیگر رقیبان در عرصه تجارت موفق بوده اند.

1-والت دیزنی پیکچرز

درآمدسالانه در  ۲۰۲۰

۶۵.388 میلیارددلار

والت دیزنی پیکچرز بخشی از استودیو فیلمسازی شرکت والت دیزنی است که بسیاری از فیلمهای لایو-اکشن و انیمیشن را تحت زیر مجموعه هایش پیکسار و استودیو انیمیشن والت دیزنی تولید می کند.

۲-کلمبیا پیکچرز

درآمدسالانه در۲۰۱۹

۱۳میلیارددلار

کلمبیا پیکچرز از زیرمجموعه های سونی پیکچرز است. این شرکت یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان فیلم در سطح جهان است. کلمبیا از زمان آغاز به کار خود در سال 1924 در مجموع 245 فیلم تولید کرده است.

۳-لجندریپیکچرز

درآمدسالانه در۲۰۱۹

۵میلیارددلار

این شرکت رسانه جمعی آمریکایی در سال 2000 توسط توماس تول تاسیس شد. در سال 2005 لجندرپیکچرز قراردادهای تامین مالی مشترک با یونیورسال پیکچرز و برادران وارنر امضا کرد. این شرکت در سال 2016 توسط گروه چینی  وندا خریداری شد.

۴-استودیویونیورسال

درآمدسالانه در۲۰۲۱

۴.۲میلیارددلار

یونیورسال در سال 1912 تاسیس و قدیمی ترین استودیوی فیلمسازی در ایالات متحده و چهارمین استودیوی قدیمی در سطح جهان است. این کمپانی یکی از شرکت های تابع ان بی سی است که او خود متعلق به شرکت رسانه ای بزرگ کامکست است.

 

5-فاکس قرن بیستم

درآمدسالانه در۲۰۱۹

 4 میلیارددلار

استودیو قرن بیستم یک استودیو تولید فیلم و سریال است که به طور کامل متعلق به استودیوی والت دیزنی است. این شرکت به خاطر لوگو و طراحی باشکوهی که قبل از آغاز هر فیلم دارد بسیار مشهور است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما