شخصیت تیمی؛ اسلحه پنهان مادریدی‌ها !

اقتصاد 100- شخصیت تیمی در بزنگاه‌هایی خودش را نشان می‌دهد که توقع می‌رود. این دقیقا همان چیزی است که رئال مادرید در ماهیت خود دارد و با همین روش به افتخارات زیادی رسیده. سه‌شنبه شب در جهنم آنفیلد قرار نبود که هواداران تحقیر شدن تیم خودی را ببینند؛ به خصوص پس از اینکه در ۱۵ دقیقه ابتدایی لیورپول دو گل به رئال زد. همان ابتدا مشخص شد که قرمزها برای انتقام فینال سال گذشته قصد سلاخی رئال را دارند، اما چیزی که کار دستشان داد، همان اسلحه پنهان مادریدی‌ها بود یعنی اعتماد به نفس و شخصیت تیمی.

شخصیت تیمی؛ اسلحه پنهان مادریدی‌ها !

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، فصل ۰۷-۲۰۰۶ بود که لیورپول برای آخرین بار در یک مسابقه خانگی ۵ گل یا بیشتر دریافت کرد. آن زمان شکست ۶‌بر‌۳ برابر آرسنال در جام اتحادیه خیلی هم دردناک نبود، اما حالا این رئال مادرید است که یک زخم بزرگ بر پیکره اهالی مرسی‌ساید می‌گذارد. برای پی بردن به بزرگی کار کارلو آنچلوتی و شاگردانش، نبرد ۴ فصل پیش بارسلونا و لیورپول در نیمه‌نهایی همین رقابت‌ها را به یاد بیاورید. جایی که بارسا با اندوخته برتری ۳‌بر‌صفر در بازی رفت، پای به آنفیلد گذشت، اما دریافت دو گل زودهنگام نسخه آنها را پیچید و باخت ۴‌بر‌صفر، نتیجه نهایی روی اسکوربورد بود.

به همین دلیل هم به نظر می‌رسید که گل زیبای داروین نونیز در دقیقه چهارم بازی با رئال که در ادامه با اشتباه مرگبار تیبو کورتوا و گلزنی محمد صلاح همراه بود، نوید یک پیروزی بزرگ برای لیورپولی‌ها و خروج از بحران را به همراه داشته باشد. اما آنچلوتی که در جریان قهرمانی فصل گذشته رئال در اروپا در تمامی بازی‌های مراحل حذفی با کامبک شاهد پیروزی تیمش بود، این‌بار هم خرق عادت نکرد و نتیجه‌‌ای گرفت که یورگن کلوپ علنا به حذف تیمش اعتراف بکند. سرمربی آلمانی برای نخستین بار در دوران حضورش در لیورپول، در یک بازی خانگی ۵ گل دریافت کرد تا فصل فاجعه بار تیمش تکمیل شود. آنها جام حذفی و اتحادیه، دو جامی که فصل گذشته در آن قهرمان شدند را هم پیش از این از دست داده بودند و حضور در رده هشتم لیگ برتر هم گویای احوال نایب قهرمان فصل قبل اروپاست.

حال رئال از شروع بدی که در سال جدید میلادی داشت فاصله گرفته و حالا می‌تواند مدعی اصلی فتح اروپا برای چهاردهمین بار باشد. با درخشش زوج کریم بنزما و وینیسیوس که هر کدام دو گل و یک پاس گل ثبت کردند تا قرمزها تبدیل به قربانی مورد علاقه این دو بازیکن شوند. البته از دیگر بازی سه‌شنبه شب هم نباید به راحتی گذشت؛ جایی که ناپولی در خانه آینتراخت فرانکفورت این تیم را با دو گل شکست داد و می‌توانست گل‌های بیشتری هم به ثمر برساند. ناپلی‌ها این فصل یک تیم درجه یک بوده‌اند و به نظر دوران خوش آنها به همین راحتی تمام نمی‌شود.

انتهای

منبع : دنیای اقتصاد

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز