۹ سال گذشت

یحیی گل‌‌محمدی در اوج فشار ناچار به استعفا شد!

اقتصاد 100- دیروز قرعه‌‌کشی مرحله یک‌‌هشتم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد و تیم‌‌های مختلف رقبای خود را شناختند. بر این اساس، در مرحله‌‌ای که بازی‌‌هایش اول تا سوم اسفند برگزار خواهد شد، استقلال باید به مصاف ملوان برود، آلومینیوم با نساجی پیکار می‌‌کند، استقلال ملاثانی رودرروی مس کرمان قرار می‌‌گیرد، گل‌‌گهر با فولاد خوزستان پیکار خواهد کرد، نود ارومیه رودرروی پیکان می‌‌ایستد، دریاکاسپین بابل و پارس جنوبی جم با هم بازی می‌‌کنند و هوادار با مس رفسنجان مصاف خواهد داد.

یحیی گل‌‌محمدی در اوج فشار ناچار به استعفا شد!

به گزارش گروه اقتصاد ورزش به نقل از دنیای اقتصاد، بدون تردید اما بزرگ‌‌ترین بازی این مرحله بین سپاهان و پرسپولیس در اصفهان برگزار می‌‌شود؛ یک نبرد کلاسیک که بسیاری از آن به عنوان فینال زودرس این مسابقات یاد می‌‌کنند. سپاهان و پرسپولیس در این سال‌‌ها رقم‌‌‎زننده مسابقات جذابی در فوتبال ایران بوده‌‌اند. در فصل جاری هم هر دو تیم بالای جدول قرار دارند و در زمره مدعیان کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌‌روند؛ هرچند پرسپولیس در صدر جدول توانسته حاشیه نسبتا امنی برای خود‌ ایجاد کند، اما سپاهان هم تیم خوبی است که در آخرین دیدارش از سد استقلال گذشت و نشان داد به این راحتی‌‌ها حاضر نیست قید لیگ را بزند. حالا اما دو تیم در جام حذفی به پست هم خورده‌‌اند؛ مسابقه‌‌ای که بیش از هر چیز دیگری برای یحیی گل‌‌محمدی یادآور یک خاطره تلخ است.

لیگ دوازدهم پرسپولیس کار را با مانوئل ژوزه پرتغالی شروع کرد، با این حال گل‌‌محمدی که آن زمان سرمربی صبا بود، از میانه‌‌های راه تیمش را رها کرد و به عنوان دستیار به پرسپولیس آمد. بین دو نیم‌‌فصل بود که رویانیان، مدیرعامل وقت پرسپولیس حکم به اخراج ژوزه داد و یحیی را به عنوان سرمربی تیم برگزید. نتایج پرسپولیس در لیگ بهتر شد، اما این تیم به جایی نرسید تا همه امید سرخ‌‌ها به جام حذفی معطوف شود. تیم گل‌‌محمدی در این تورنمنت به بازی نهایی رسید و قرار شد در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان برود. همه‌‌چیز آماده یک قهرمانی دلچسب بود و البته مهدی مهدوی‌‌کیا هم که آن فصل به ندرت از سوی یحیی به بازی گرفته می‌‌شد، اعلام کرد قصد دارد در پایان همین مسابقه با میادین وداع کند. با این حال سرمربی سرخ‌‌ها در همین بازی هم بیشتر از ۵ دقیقه به کیا بازی نداد. دو تیم در یک نبرد پرفراز و نشیب به تساوی ۲-۲ رضایت دادند تا در ضربات پنالتی، این سپاهان باشد که بازی را می‌‌برد. پرسپولیس باخت، مهدوی‌‌کیا غریبانه خداحافظی کرد و گل‌‌محمدی در اوج فشار ناچار به استعفا شد.

حالا بیشتر از ۹ سال از آن شب عجیب می‌‌گذرد و در این مدت اتفاقات زیادی رخ داده. یحیی به پرسپولیس برگشته و در این تیم نتایج خوبی کسب کرده است. سرخ‌‌ها در این فاصله یک بار در اصفهان موفق به شکست سپاهان در جام حذفی شدند، خود گل‌‌محمدی هم در لیگ با این تیم بازی کرده، اما حالا برای نخستین‌‌بار بعد از آن اتفاقات تراژیک است که گل‌‌محمدی در یک بازی حذفی باید به مصاف سپاهان برود. از زمان بازگشت به پرسپولیس، مسابقات حذفی برای یحیی چندان خوش‌‌یمن نبوده و او سه بار با این تیم حذف شده که دو بار از آن در ضربات پنالتی برابر استقلال بوده است. بنابراین انگیزه‌‌های گل‌‌محمدی برای دیدار با سپاهان کافی است. ببینیم ماه آینده در این مسابقه حساس چه سرنوشتی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

منبع : دنیای اقتصاد

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز