عاقبت مظلوم نمایی سیاوش!

اقتصاد 100- خبر کنار گذاشته شدن سیاوش یزدانی از استقلال به صورت تلویحی تایید شده و احتمالا دیگر این مدافع پرحاشیه پیراهن آبی را به تن نخواهد کرد؛ بازیکنی که سال گذشته نامش جزو پرتکرارترین اسامی فوتبال ایران در رسانه‌ها بود. از نمایش‌های خوب در خط دفاعی آهنین استقلال تا رسیدن به پیراهن تیم ملی و سپس سرباز شدنش.

عاقبت مظلوم نمایی سیاوش!

به گزارش گروه اقتصاد ورزش به نقل از دنیای اقتصاد، تجربه حضور یزدانی در سپاهان که کری و درگیری با پرسپولیسی‌ها نامش را مطرح کرد، نشان می‌داد که او از ورود به حواشی به‌شدت استقبال می‌کند. به همین جهت اگر ماجرای سربازی و نیمه‌تمام ماندن فصل قبل یک بدشانسی برای یزدانی بود، حالا اخراج شدن از استقلال کاملا حاصل دسترنج خودش است. سرخوردگی ناشی از از‌دست‌دادن پیراهن تیم ملی، مدافع آبی‌پوش را محق دانست که با مظلوم‌نمایی‌های پیاپی خودش را بدشانس‌ترین آدم دنیا معرفی کند. درصورتی که فاصله مشمول اعلام شدن او تا معافیت از خدمت، یک بهار و یک نیمه از تابستان بود. ریکاردو ساپینتو در شرایطی نام سجاد شهباززاده و سیاوش یزدانی را در فهرست مازاد خود قرار داده که اولی قرار بود شاه‌مهره نقل‌وانتقالات باشد و دومی روزهای اوج سال گذشته را تکرار کند. حالا اما تقریبا می‌توان گفت که هیچ طرفدار استقلالی از تصمیم سرمربی پرتغالی ناراحت نیست. اولی که از لحاظ فنی هیچ چیزی به ترکیب اضافه نکرد و دومی هم هنوز در حال مظلوم‌نمایی بابت شرایط مافوق دشواری‌(!) است که پارسال گریبانش را گرفت.

فاصله بین ناراحتی هواداران استقلال نسبت به رفتن یزدانی تا بی‌تفاوتی آنها بابت مازاد اعلام شدن این بازیکن کمتر از یک سال بود. در این مدت مشخص شد که سیاوش در زمان محمود فکری به عمد کم‌کاری می‌کرد تا تیم نتیجه نگیرد و طرفداران این را هم متوجه شدند که دریافت ۹ میلیارد تومان برای سه فصل، یعنی رایگان بازی کردن! لحن طلبکارانه و انتقام‌جوی مدافع استقلال سبب نشد تا هیچ‌کس با او و مصائبی که تحمل کرد همذات‌پنداری کند؛ بالاخره در کشوری که خدمت سربازی برای همه مردان جوان یک الزام محسوب می‌شود و درباره دشواری‌های آن هم می‌توان مثنوی‌های عریض و طویل نوشت، بازیکنی که حتی ابتدایی‌تر‌ین اصول این قانون یعنی کوتاه کردن موی سر را هم تحمل نکرده، نمی‌تواند با مظلوم‌نمایی افراد زیادی را با خود همراه کند.

به همه اینها خنده‌های عجیب یزدانی پس از اعلام یک پنالتی ناشیانه در دقایق پایانی بازی برابر سپاهان را هم اضافه کنید تا بلایی که خودش بر سر محبوبیتش آورده را درک‌ کنید. می‌توان گفت کیفیت فنی او توجه سرمربی پرتغالی را جلب نکرده که بلافاصله پس از آمادگی یکی از مدافعانش یعنی عارف غلامی، یزدانی را در لیست مازاد قرار می‌دهد. این است وضعیت بازیکنی که می‌توانست حتی در جام‌جهانی هم حاضر باشد اما خودش، به بدشانسی‌اش دامن زد.
انتهای پیام/
منبع : دنیای اقتصاد

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما