فروش خودرو برقی ممنوع می شود / تصمیم عجیب اما واقعی

اقتصاد۱۰۰_ سناتورهای ایالت وایومنیگ آمریکا بنا دارند، معاملۀ خودروهای برقی در این ایالت را طی دو سال آینده ممنوع کنند.

فروش خودرو برقی ممنوع می شود / تصمیم عجیب اما واقعی

به گزارش گروه جامعه اقتصاد۱۰۰؛ سناتورهای ایالت وایومینگ آمریکا (یکی از ایالت‌های کوهستانی در غرب آمریکا) طرحی برای ممنوع کردن فروش‌ خودروهای برقی در این ایالت تا سال ۲۰۳۵ تهیه کرده‌اند که اگر تصویب شود، معاملۀ خودروهای برقی تا بازۀ مشخص شده ممنوع خواهد بود، پیشنهادی که خلاف جهت توسعۀ بازار اتومبیل‌های شخصی در سایر نقاط به نظر می‌رسد.

وایومینگ وابستگی زیادی به استخراج نفت و گاز دارد و قانون گذاران این ایالت قصد دارند مسیری متفاوت با سایر ایالت‌های آمریکا را طی کنند. طرح سناتورهای وایومینگ در حالی مطرح می‌شود که برخی از ایالت‌های دیگر آمریکا طرح‌هایی را جهت ممنوع کردن فروش‌ خودروهای بنزینی تا ده سال آینده در دست بررسی دارند.

شرکت‌های خودروسازی زیادی هم بنا دارند تا خود را برای تغییر قوانین آماده کنند، برای مثال رنو قصد دارد تا سال  ۲۰۳۰ تمام مدل‌های تولیدی خود را الکترونیکی کند. تغییر رویه‌ای که برندهای لوکسی مانند پورشه نیز بنای اجرای آن حداقل تا  ۸۰درصد ظرفیت کل تولید خود طی هفت سال آینده را دارند.

دولت آمریکا هم مصوبه‌ای دارد که طی هفت سال آینده حداقل باید نیمی از خودروهای تولید شدۀ جدید این کشور از نوع الکترونیکی باشد، البته برخی ایالات مانند نیویورک این روند را زودتر از سایرین آغاز کرده‌اند.

علت این رفتار سناتورهای وایومینگ را به وضوح می‌توان در وابستگی اقتصاد این ایالت به نفت و گاز جستجو کرد اگر معاملۀ خودروهای بنزینی و گازوئیلی در این ایالت ممنوع شود، ضربۀ بزرگی به کسب و کارها و مشاغل آن خواهد خورد به همین جهت است که سناتورهای آن رفتار متفاوتی نسبت به سایر ایالت‌ها در پیش گرفته‌اند.

حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که تصمیم نهایی سیاستمداران هشتمین تولیدکنندۀ بزرگ نفت در آمریکا برای خودروهای برقی چه خواهد بود؟

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما