تقدیر بازنشستگان صندوق آینده‌ساز از دستیار وزیر‌کار

گروهی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی آینده‌ساز از تصمیمات سرپرست جدید صندوق و دستیار وزیرکار (مجید نوعی) تقدیر کردند.

تقدیر بازنشستگان صندوق آینده‌ساز از دستیار وزیر‌کار

بر طبق گزارش خبرنگار ما گروهی از بازنشستگان و تشکل‌ها و کانون‌های بازنشستگی صندوق آینده‌ساز طی تماس با ما از تصمیمات دستیار وزیرکار  و سرپرست صندوق آینده‌ساز مبنی بر قول مساعد در خصوص جبران بخش بزرگی از عدم اعمال افزایش 38 درصدی افزایش حقوق ابتدای سال 1401 که برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعمال گردیده و مابقی صندوق‌ها از آن محروم گردیدند،تقدیر کردند.

گفتنی است بعد از تصویب هیات وزیران در سال گذشته مبنی بر اینکه حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل میزان دریافتی مصوب کارگران در همان سال کمتر نباشد،شورای عالی کار در اسفند 1400حداقل حقوق و دستمزد کارگران را به میزان 38 درصد رشد داد تا رقم حداقل دریافتی بازنشستگان به 5 میلیون و 600 هزار تومان برسد.این در حالی بود که براساس احکام قانون بودجه در سایر صندوق‌های بازنشستگی شاهد رشد 10 درصدی حقوق بازنشستگان و کمک معیشتی 650 هزار تومانی به صورت ماهانه بودیم.

اما بعد از اعمال این سیاست شاهد اعتراض‌هایی در سایر صندوق‌های بازنشستگی مبنی بر اتخاذ تصمیم و اعمال افزایش 38 درصدی حقوق همانند صندوق تامین اجتماعی بودیم.

در برخی از این اعتراض‌ها نیز که همزمان با انتخاب وزیر جدید کار و رفاه اجتماعی شده بود،همراه با تجمع و اعتراض‌های تند همراه بود که از جمله می‌توان به تجمعات بازنشستگان صندوق بازنشستگی آینده‌ ساز اشاره کرد.

در واقع بازنشستگان صندوق بازنشستگی آینده ساز پیشتاز اعتراضات اعمال قانون افزایش 10 درصدی حقوق بود که به تدریج بازنشستگان سایر صندوق‌ها نظیر صندوق عشایر،صندوق فولاد و نفت و ... نیز اعتراضهای پراکنده‌ای مطرح کردند و خواستار اعمال افزایش 38 درصدی مستمری شدند.

البته در همین زمینه جلساتی نیز از سوی مسئولین صندوق‌ها با وزیر کار و رفاه اجتماعی برگزار گردید امانتیجه‌ای در بر نداشت تا اینکه ظاهرا با تغییر مدیریت صندوق آینده‌ساز باید شاهد تغییر سیاست‌ها در اعمال افزایش حقوق 1401 بازنشستگان این صندوق باشیم. 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز