پرداخت الکترونیکی چیست؟

پرداخت الکترونیکی به هرنوع پرداختی گفته می‌شود که از طریق اینترنت انجام پذیرد. این پرداخت@ها می‌تواند در ازای خرید کالا و یا خدمات باشد و قوانین مشخصی نیز برای هرکدام از آن‌ها در قانون تجارت الکترونیک ایران تعیین شده است.

پرداخت الکترونیکی چیست؟

این پرداخت‌ها می‌تواند از روش‌های مختلف انجام شود که از جمله آن‌ها می‌توان به پرداخت اعتباری و پرداخت از کیف پول اشاره کرد.

انواع روش‌های پرداخت اینترنتی:

برای انجام یک پرداخت الکترونیکی موفق، روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه به برخی از این روش‌های متداول اشاره خواهیم کرد.

پرداخت به کمک کارت اعتباری:

کارت‌های اعتباری بانک‌ها امروزه تبدیل به یکی از محبوب‌ترین روش‌های پچرداخت الکترونیکی شده است که افراد از طریق داشتن این کارت‌ها می‌توانند به راحتی خرید خود را نهایی نمایند.

پرداخت به کمک کیف پول الکترونیک:

روش رایج دیگری که امروز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از کیف پول‌های دیجیتال می‌باشد. در مقاله‌ای مجزا، درخصوص کیف پول‌های دیجیتال بصورت کامل صحبت کرده‌ایم که از طریق این لینک می‌توانید آن را مطالعه کنید.

روش پرداخت مستقیم:

بسیاری از افراد در دوره‌های مختلف مانند ماهانه، 3 ماهه و… پرداخت‌هایی دارند؛ این افراد می‌توانند به بانک‌های خود اجازه داده تا این موارد را بصورت خودکار پرداخت نمایند.

پرداخت به کمک کارت هوشمند:

کارت پرداخت هوشمند، کارت‌هایی فیزیکی هستند که در آن‌ها ریزپردازنده‌هایی برای ذخیره اطلاعات کار گذاشته شده است و می‌توان پرداخت‌های خود را از آن طریق انجام داد.

آینده پرداخت‌های الکترونیک:

در آینده نزدیک بسیاری از کسب‌وکارها علاوه بر شعب فیزیکی خود، به سمت ایجاد شعبه دیجیتال نیز رفته و بخش بزرگی از فروش خود را از این طریق انجام خواهند داد. در این زمینه درگاه پرداخت اطلس می‌تواند با قابلیت‌های متنوعی که دارد باعث افزایش اعتماد در زمان خرید و درنتیجه موجب بالا رفتن فروش فرشوندگان شود.

شرکت اطلس نگین روشنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما