وزیر ارتباطات: رفع مشکل کندی اینترنت به سال‌ها زمان نیاز دارد!

اقتصاد ۱۰۰ - وزیر ارتباطات بازهم با یک جمله عجیب خبرساز شد. وی گفت، رفع مشکل کندی اینترنت به سال‌ها زمان نیاز دارد. بدین‌وسیله به نظر می‌رسد از نظر زارع‌پور باید با اینترنت پرسرعت عاری از هرگونه محدودیت و اختلال خداحافظی کنیم.

وزیر ارتباطات: رفع مشکل کندی اینترنت به سال‌ها زمان نیاز دارد!

به گزارش گروه دانش و فناوری، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این‌بار نه به مسئله فیلترشکن‌ها به عنوان عامل عدم کیفیت سرعت اینترنت اشاره کرد و نه از مشکلات در سرور و آتش‌سوزی و غیره حرف زد. وی بالاخره آب پاکی را روی دست همه کاربران اینترنت ایران ریخت و گفت، رفع مشکل کندی اینترنت به سالها زمان نیاز دارد.

زارع‌پور در توضیح صحبت‌های خود گفت که بخش زیادی از اختلالات و کندی اینترنت کشور، از دولت‌های پیشین سرچشمه می‌گیرد و برای حل و فصل آن باید سالها زمان بگذرد. آنطور که وزیر ارتباطات می‌گوید، می‌توان نتیجه گرفت که سرعت اینترنت حتی شاید در دولت چهاردهم هم حل نشود.

رفع مشکل کندی اینترنت ریشه در مشکلات دولت‌های قبل دارد

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در تازه‌ترین صحبت‌های خود ضمن اشاره به وضعیت کندی اینترنت کشور توضیح داد که اخیراً کمیته‌ای در مرکز ملی فضای مجازی با حضور وزارت ارتباطات تشکیل شده و در این جلسه اشکالاتی که در رابطه با وضعیت فعلی اینترنت کشور وجود دارد، بیان شده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از اعتماد آنلاین، وزیر ارتباطات دولت فعلی با تأکید بر این موجود که برخی مشکلات اینترنت مربوط به سال‌های گذشته است، توضیح داد:

برخی از مشکلاتی که در شبکه وجود دارد مربوط به سال‌های گذشته است؛ لذا سال‌ها کار می‌برد تا مسئله حل شود. حل این مسئله اقدامات بلندمدت و میان مدتی می‌خواهد مثل بحث توسعه ارتباطات ثابت در کشور که سال‌هاست به آن توجه نشده و برای رفع این مشکل در حال اجرای پروژه فیبر نوری هستیم.

به عبارت ساده‌تر، وزیر ارتباطات مدعی شده که بخشی از مشکلات فعلی مربوط به دولت قبل بوده و حل آن‌ها به سال‌ها زمان نیاز دارد.

رفع مشکل کندی اینترنت ریشه در مشکلات دولت‌های قبل دارد

این مقام مسئول کشور در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت:

برخی از مسائل مربوط به لایه‌های مختلف شبکه است، مثل لایه اصلی (Core) و تجمیع که شرکت مخابرات شبکه داخلی استان‌ها را دارد و بعضاً در برخی از استان‌ها مشکلات جدی داریم. همه این مسائل جمع‌بندی شده و در حال ارائه راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت برای رفع این مشکلات هستیم.

البته زارع‌پور در بخش از صحبت‌های خود توضیح داد که وزارت ارتباطات قبلاً تمام این راهکارها را استخراج کرده است، اما در جلسه اخیر مرکز ملی فضای مجازی سایر افراد و فعالان این حوزه نیز به اظهار نظر پرداخته‌اند.

عیسی زارع‌پور با تأکید بر این موضوع که روند افزایش کیفیت روزافزون اینترنت را شخصاً پیگیری خواهد کرد، گفت که پیگیری و حل مشکلات مربوط به اینترنت وظیفه ذاتی دولت بوده و در صورت نبود هرگونه مشکلی، حضور او در وزارت ارتباطات اضافی است.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما