مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا خبر داد

آغاز تخصیص ارز برای دو کالای خاص

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: بر اساس آخرین آمار، روز گذشته مرکز مبادله ارز و طلا بیش از ۱.۴ میلیارد دلار تخصیص ارز برای صنایع و ۴۲۶ میلیون دلار تخصیص ارز در بخش کالاهای اساسی و دارو صورت گرفت.

آغاز تخصیص ارز برای دو کالای خاص

به گزارش اقتصاد100، علی سعیدی در یک برنامه تلویزیونی با ارائه گزارشی از آخرین عملکرد مرکز مبادله ارز و طلا، گفت: براساس آخرین حراج روز گذشته در هفدهمین جلسه حراج شمش طلا، در مرکز مبادله ارز و طلای ایران که در آن طلای یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ معامله شد، از مجموع ۲۹۰ شمش عرضه شده، تعداد ۱۲۴ عدد یا ۱۲۴ کیلوگرم شمش طلا با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان معامله شد که در مقایسه با حراج قبلی تفاوت چندانی نداشت.

سعیدی ادامه داد: علاوه بر این در زمینه ارزهای تامین شده در حوزه کالاهای اساسی و دارو که با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود، در گروه کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی، ۳۶۷ میلیون دلار و در گروه دارو و تجهیزات پزشکی معادل ۵۹ میلیون دلار و در مجموع ۴۲۶ میلیون دلار ارز تامین شد.

وی افزود: در حوزه صنایع نیز که از طریق دو ارز بازار نیمایی و ارز حاصل از صادرات (بازار اشخاص) تامین می شود، در حوزه صنایع حمل و نقل و خودرو ۲۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۶ میلیون دلار ارز تامین شد. در صنایع تجهیزات برق و الکترونیک ۹۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۳ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات تامین شد.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه اظهار کرد: در صنایع معدنی ۶۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۸۷ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات، در بخش ماشین آلات و تجهیزات تولید ۴۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۶۷ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات و در بخش منسوجات و پوشاک ۸۸ میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیون دلار ارز حاصل از صادرات تامین شد.

سعیدی افزود: در سایر بخش ها ۴۶۸ میلیون دلار ارز بازار نیمایی و ۸۸ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات تامین شد که در مجموع یک میلیارد و ۴۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۱۲ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات تامین شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از آغاز این هفته تخصیص ارز هم برای صنایع و هم برای کالاهای اساسی و دارو آغاز شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما