سمی ترین عنکبوت های جهان را ببینید + فیلم

کشنده ترین و سمی ترین عنکبوت های جهان را در این ویدیو ببینید.

به گزارش اقتصاد 100 : سمی ترین عنکبوت‌های دنیا: 

1.عنکبوت بیوه سیاه (Black Widow Spider) شناخته شده ترین نوع از این حشره است که به مرگبار بودن شهرت دارد.این عنکبوت در استرالیا یافت شده و زهری بسیار کشنده دارد.گزش این عنکبوت به شدت دردناک است و دردی سوزان را در محل گزش ایجاد خواهد کرد. قربانی پس از گزیده شدن توسط این گونه دچار شکم درد و حالت تهوع خواهد شد و برای سالمندان و کودکان بسیار خطرناک است.

2.عنکبوت بیوه قهوه‌ای:این گونه در آب و هوای گرم در سراسر جهان یافت می شود .سم این گونه نیز باعث فساد و تخریب بافت محل گزش شده و در برخی از موارد چاره ای جز قطع کردن عضو محل گزش وجود ندارد. هنوز پادزهری برای سم این گونه کشف نشده و عوارض جانبی زهر آن مشکلات مرگباری را برای قربانی ایجاد خواهد کرد.     

3.گونه تار قیفی سیدنی (Sydney Funnel Web) زهر بسیار کشنده ای دارد که خوشبختانه پادزهر آن در سال ۱۹۸۱ کشف شد. این گونه نسبت به انسان بسیار تهاجمی بوده و در صورت احساس خطر به جای فرار کردن حمله کرده و چندین بار بدن قربانی را خواهد گزید. این عنکبوت دندان های نیشی بزرگ تر از دندان های نیش مار دارد و چندین گزش پیاپی به معنای وارد شدن مقادیر زیادی زهر به درون بدن قربانی است. یکی دیگر از ویژگی های خاص این گونه این است که به بدن قربانی خود می چسبد تا حمله موثرتری داشته باشد. تار قیفی سیدنی چنان نیش قدرتمندی دارد که از روی کفش های چرمی نیز می تواند نیش خود را وارد بدن انسان کند. گونه نر این عنکبوت بسیار خطرناک تر است زیرا زهر بیشتری در بدن خود دارد. زهر این گونه از نوع نورتوکسین بوده و صدمات کشنده ای را به سیستم عصبی قربانی وارد خواهد کرد.      

   4.عنکبوت سرگردان برزیلی:در زبان یونانی به این گونه لقب «قاتل» داده اند و خطرناک ترین، سمی ترین و کشنده ترین عنکبوتی است که تاکنون شناسایی شده است. زهر نوروتوکسین این گونه ۲۰ برابر کشنده تر از زهر بیوه سیاه است و در صورت گزش و دسترسی نداشتن به پادزهر، براحتی قربانی را خواهد کشت. در صورت گزیده شدن توسط این گونه، قربانی کنترل ماهیچه های خود را از دست داده و در نهایت خفگی جان قربانی را خواهد گرفت زیرا در نتیجه فلج شدن ماهیچه ها، تنفس کردن غیرممکن خواهد شد.

 

 

              

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما