با خرس سیاهی که 400 سلفی گرفت آشنا شوید!

اقتصاد ۱۰۰ - دنیای حیوانات همیشه می‌تواند انسان را متعجب کند. این‌بار نیز ماجرا از این قرار است که یک خرس سیاه آمریکایی اخیراً دوربین حیات وحشی را که توسط City of Boulder Space Open Space and راه‌اندازی شده، کشف کرده‌است و موفق شده صدها سلفی با آن بگیرد.

با خرس سیاهی که 400 سلفی گرفت آشنا شوید!

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،OSMP این هفته در توییتر و فیسبوک پستی را به همراه یک ایموجی خنده‌ و چندین سلفی متفاوت به‌اشتراک گذاشت. متن پست مذکور به این صورت بود:

به تازگی یک خرس سیاه دوربین حیات وحشی را که ما از آن برای نظارت بر حیات‌وحش در فضای باز استفاده می‌کنیم، کشف کرده‌است. از 580 عکس ثبت‌شده، حدود 400 عکس سلفی های این خرس بود. ما از دوربین‌های حیات وحش برای مشاهده زیستگاه‌های حساس حیات وحش استفاده می‌کنیم.

 

سلفی خرس

9 دوربین در 46000 هکتار از زمین OSMP تعبیه شده‌است. هدف از نصب دوربین‌ها، آشنایی با نحوه‌ استفاده حیوانات از این زمین‌ها است. دراین صورت اداره‌ مذکور می‌تواند اقداماتی را برای محافظت از زیستگاه‌های حساس توصیه کند.

یکی دیگر از مزیت‌های بهره‌گیری از دوربین‌ها این است که نیاز به فرستادن نیروی انسانی در منطقه را به حداقل می‌رساند. وقتی موجودی جلوی آنها می‌رود، آنها عکس می‌گیرند و همچنین می‌توانند ویدیوهای 10 تا 30 ثانیه‌ای بگیرند.

عکس‌های ثبت‌شده در حیات وحش به گنجینه‌ای از داده‌ها برای محققان تبدیل شده‌است. بسیاری از گونه‌ها توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) که گونه‌های در معرض خطر و انقراض را فهرست می‌کند، به‌عنوان دسته‌‌ای از جانداران که اطلاعات کافی از آن‌ها در دسترس نیست، طبقه‌بندی می‌شوند. نظارت بر گونه‌های جانوری حیات وحش و ارزیابی خطر انقراض آن، زمان و هزینه زیادی می‌طلبد. منابع نیز اغلب در دنیای حفاظتی محدود هستند. بنابراین، تلاش‌هایی برای پر‌کردن برخی از این شکاف‌های اطلاعاتی با استفاده از دوربین‌های حیات وحش و یادگیری ماشینی وجود دارد تا داده‌های دقیق‌تری به‌دست آید.

خوشبختانه IUCN خرس سیاه آمریکایی را به‌عنوان گونه‌ای دسته‌بندی کرده‌است که کمترین نگرانی درمورد انقراض آن وجود دارد‌. حتی تعداد این گونه درحال افزایش است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما