این مشاغل بیمه اجباری می شوند !

اقتصاد 100-معاون رئیس‌جمهور گفت: لایحه بیمه اجباری شناورهای مسافری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

این مشاغل بیمه اجباری می شوند !

سید محمد حسینی با اشاره به اهمیت لایحه بیمه اجباری شناورهای مسافربری، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش چشمگیر تعداد شناورهای مسافربری در حوزه حمل‌ونقل دریایی با ظرفیت‌های ۵۰ تا ۳۰۰ نفره و احتمال وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی برای آنها و نظر به خلاءقانونی در زمینه الزام شناورهای یاد شده به بیمه کردن خود در برابر خسارات بدنی و مالی وارده به مسافران و سایر سرنشینان در اثر حوادث احتمالی، لایحه مذکور تقدیم مجلس شد.

وی افزود: اساسا فلسفه وجودی شرکت‌های بیمه‌گر، با حوادث گره خورده است و نقش بیمه در حوادث دریایی مسبوق به سابقه و بسیار حائز اهمیت است.

حسینی ادامه داد: در قوانین داخلی، فقدان ساختار و چارچوب قانونی برای بیمه دریایی بالاخص در حوزه بیمه شناورهای مسافربری خلاء بسیار بزرگی است که در صورت بروز حادثه باعث ظهور مشکلات پرشماری می‌شود و به طور حتم زندگی و معیشت بسیاری از حادثه دیدگان، بازماندگان حادثه، مالکان شناورها و راهبران شناورها را متاثر می‌نماید و دستگاه‌های نظارتی، قضایی و اجرایی در راستای حل و فصل آن دچار چالش‌هایی می‌شوند.

معاون رئیس‌جمهور ی در امور مجلس افزود: تصویب لایحه بیمه شناورهای مسافربری راه‌حلی منطقی و اجرایی برای این موضوع خواهد بود و ضرورت آن با لحاظ تجربیات کشورهای پیشرو در عرصه گردشگری دریایی نیز به اثبات رسیده است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا و سکه در هفته آینده چه قیمت‌هایی را تجربه…

اخبار سلامت

سینما در سینما