مهر تائید معاون رئیس جمهور بر اقدامات محیط زیستی شرکت پالایش نفت تهران

اقتصاد 100 - آیین بهره برداری از 3 طرح محیط زیستی شرکت پالایش نفت تهران با حضور سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، بشارت سرپرست فرمانداری شهرستان ری و آرمان فر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران برگزار شد.

مهر تائید معاون رئیس جمهور بر اقدامات محیط زیستی شرکت پالایش نفت تهران

به گزارش گروه ویترین؛ در این مراسم فاز اول طراحی، نصب و راه اندازی سیستم  فیلتراسیون طرح تصفیه پساب شهری شرکت پالایش نفت تهران با هدف کمک به حل بحران آب استان تهران با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. بر اساس این پروژه روزانه 10 هزار متر مکعب آب مصرفی توسط شرکت پالایش نفت تهران کاهش یافته و به شبکه آب استان تهران اضافه خواهد شد. تولید آب بدون املاح (DM) جهت Feed بویلرهای قدیمی و همچنین تولید آب جبرانی برج های خنک کننده با TDS (املاح محلول) پائین از دیگر فاز های اجرایی این طرح محیط زیستی می باشند. با اتمام این طرح سالانه 19میلیون مترمکعب پساب فاضلاب جنوب تهران برابر با استاندارد مصوب سازمان محیط زیست کشور طبق قرارداد فی مابین با آبفای استان تهران به مدت 30 سال از زمان بهره برداری با دبی متوسط 52 هزار متر مکعب در روز به پالایشگاه نفت تهران تحویل و تصفیه خواهد شد.
علاوه بر آن پروژه افزایش ظرفیت واحد بازیافت با توجه به افزایش تعداد واحدهای عملیاتی و کمک به حل بحران آب در راستای مدیریت سبز با صرف 170 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد. با انجام این پروژه ظرفیت کل واحد بازیافت شرکت پالایش نفت تهران به میزان 11هزار و 400متر مکعب در روز افزایش یافت. 
همچنین در راستای پایداری تولید، حفظ محیط زیست و اجرای قانون هوای پاک ایستگاه گاز جدید در شرکت پالایش نفت تهران با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسید. تامین گاز مورد نیاز پالایشگاه برای واحد های موجود، واحدهای در حال احداث و آتی به ظرفیت دویست هزار نرمال مترمکعب در ساعت، ارتقاء مصرف گاز طبیعی و حذف سوخت مایع در فرآیندهای پالایشی کما فی السابق در راستای پایداری تولید، حفظ محیط زیست، اجرای قانون هوای پاک، افزایش پایداری تولید و جلوگیری از وقفه تولید در فصول سرد سال را می توان از مهم ترین اهداف این پروژه برشمرد.
در حاشیه این مراسم سلاجقه معاون رئیس جمهور ضمن تمجید از اقدامات محیط زیستی صورت گرفته در شرکت پالایش نفت تهران بیان داشت: طرح های ارائه شده در شرکت پالایش نفت تهران نوید بخش روز های خوشی برای مردم پایتخت کشور است. این شرکت هیچگونه مازوت سوزی ندارد و واحدهای این شرکت برپایه گاز سوزی قراردارد. خوشبختانه رویکرد های محیط زیستی بسیار خوبی در شرکت پالایش نفت تهران وجود دارد. بیش از  60درصد از مساحت این شرکت به فضای سبز اختصاص یافته که این اقدام از دید شاخص های زیست محیطی اقدامی ارزشمند و رو به جلو توصیف می شود. 
وی ادامه داد: با اجرای طرح تصفیه پساب شهری در شرکت پالایش نفت تهران روزانه 10هزار مترمکعب آب به شبکه آب شرب شهر تهران باز خواهد گشت. علاوه برآن آب تصفیه شده در پساب در مصارف صنعتی و فضای سبز شرکت پالایش نفت تهران استفاده خواهد شد. فعالیت های شرکت پالایش نفت تهران تحت نظارت بازرسان سازمان محیط زیست قرار دارد که خوشبختانه کلیه اقدامات مطابق با قوانین محیط زیستی کشور صورت پذیرفته است.
بشارت سرپرست فرمانداری شهرستان ری نیز با تاکید بر نگاه ویژه مسئولین به دستاوردهای شرکت پالایش نفت تهران یادآور شد: با نگاه تخصص محور در پی رفع دغدغه های حوزه تولید با حفظ و صیانت از محیط زیست در شهرستان ری هستیم.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما