پالایش نفت تهران

شرکت پالایش نفت تهران از باسابقه ترین شرکت های پالایش نفت کشور محسوب می شود. آغاز به کار طراحی و ساخت پالایشگاه تهران به اواسط دهه 40 شمسی بر می گردد. این مجموعه با 2 واحد پالایشگاه جنوبی و شمالی عرضه محصولات و مشتقات نفتی را شروع کرد.

پالایش نفت تهران

پالایشگاه تهران از سال ۱۳۷۷ با تغییر ساختار سازمانی تحت عنوان شرکت پالایش نفت تهران دوره جدید فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی آغاز نموده و هم اکنون حدود ۱۳ درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.

این شرکت از سال 1391 با نماد « شتران »به روی تابلو بورس تهران رفت و از آن زمان همواره به عنوان یکی از لیدرهای بزرگ بازار بورس کشور شناخته می شود. 

محصولات استراتژیکی نظیر بنزین ، سوخت جت و روغن خام در کنار چندین محصول با ارزش دیگر مانند گاز مایع، نفت سفید، نفت کوره، انواع حلال و گوگرد تولید می کند. در خصوص محصولات پالایشی به ویژه محصولات استراتژیک در حال حاضر بازار داخلی با کمبود عرضه مواجه است و پالایشگاه نفت تهران در کنار سایر شرکت های پالایشی نیاز داخلی را تامین می کنند. محصولات شرکت نظیر نفت گاز، بنزین و نفت سفید دارای کیفیت بالا بوده و منجر شده که این محصولات تا حد امکان در تهران و شهرهای بزرگ مجاور مصرف شوند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما