رایگان شدن تعرفه گمرکی بین ایران و این کشور

اقتصاد 100-تعرفه گمرکی صادرات و واردات بین ایران و سوریه صفر شد

رایگان شدن تعرفه گمرکی بین ایران و این کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: تعرفه تجاری همه قلم‌ کالاهای مورد توافق بین ایران و سوریه به صفر رسیده است و تجار می‌توانند بدون پرداخت این تعرفه در گمرک به صادرات و واردات کالاها اقدام کنند.

بذرپاش تاکید کرد: برای ارزان‌تر شدن سفرها نیز مقرر شد هزینه خدمات فرودگاهی دو کشور حذف شود و به صفر برسد که در کاهش هزینه تمام شده گردشگران تاثیر گذار است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران توضیح داد: مکانی به عنوان نمایشگاه دایمی ایران در سوریه در نظر گرفته شده تا خدمات گردشگری و زیرساختی ایران و کالاهای کشورمان معرفی شوند.

وی ادامه داد: همچنین در نمایشگاه‌های فصلی نیز به معرفی کالاها و خدمات در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی، محصولات های‌تک و نانو، خدمات فنی_ مهندسی، محصولات کشاورزی، منسوجات و لوازم خانگی، کالاهای صنعتی، تجهیزات پولی و بانکی و حوزه پتروشیمی را شامل می‌شود و نمایشگاه‌های فصلی برای معرفی آن‌ها برگزار می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و سوریه گفت: در حوزه فعالیت‌های تجاری توافق شد که هرجایی که امکان داشت مبادله کالا با ارز ملی دو کشور انجام شود و استفاده از ارزهای مثل یورو و دلار به حداقل برسد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما