گروه خودرو سازی سایپا

گروه خودرو سازی سایپا

شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران در سال 1345 تأسیس و با تولید انواع مدل های ژیان فعالیت رسمی خود را آغاز نمود . نام شرکت در سال 1351 به «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل» با نام اختصاری «سایپا SAIPA» که مأخوذ از عبارت فرانسوی "Societe Annonyme Iraniane De Production Automobile" می‌باشد،  تغییر یافت و تبدیل به شرکت سهامی عام شد. درسال 1374 سهام شرکت در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و در سال 1378 با هدف حضور در تمام زنجیره ارزش صنعت خودرو با خرید اکثریت سهام شرکتهای پارس خودرو، زامیاد و سایپا دیزل تبدیل به «گروه خودروسازی سایپا» شد. در حال حاضر این گروه خودروسازی با بیش از 80 شرکت ، حدود 40 هزار پرسنل را به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق شرکت های لایه اول و دوم خود مدیریت می نماید.

شرکت سایپا از ابتـدای فعالیت این شرکت تاکنون، همکـاری مشتـرکی با خودروسـازان کـره ای، فرانسوی، ژاپنی داشته است. محصولات شرکت سایپا از ابتدای تأسیس به ترتیب شامل: وانت و سواری ژیان، رنو 5، وانت نیسان جونیور2000 و 24000 سی سی ، رنو 21 ، سواری های صبا، نسیم، نسیم سفری، زانتیا و ریو بوده است. در حـال حاضـر خطوط تولیـدی این شرکت با تولید محصولات خانواده ایکس 100، ایکس 200 ( تیبا2)، سراتو اتومات و دنده ای و کوییک مشغول به فعالیت می باشند.

همچنین 3 خط تولیـد در کشورهـای سوریه، ونزوئلا و عراق راه اندازی شده و خطوط تولید در الجزایر و سودان نیز به زودی راه انــدازی خواهــد شــد.

12شرکـت (مگــاموتور، مالیبل سایپـا، پلاسکوکـارسایپـا، سایپـا آذیـن، سایپـاپرس، قالب هـای بزرگ صنعتـی سایپـا، ایـران رادیاتـور، طیف سایپـا،کمک فنر ایندامین، سایپـا شیشـه ، فنرسـازی زر و رینگ سایپا ) در حوزه تولید قطعات متعلق به گروه سایپا بوده و حدود 50 درصد از نیازمندی‌های این گروه را تامین می‌نماید.

گروه سایپا برای ارائه خدمات فروش و پس از فروش (سایپا یدک و خدمات فنی رنا) به مشتریان خود علاوه بر ایجاد «مرکز ارتباط با مشتریان» 11 دفتر منطقه ای، 720 نمایندگی و عاملیت فروش وخدمات پس از فروش و 442 امداد جاده‌ای دایر نموده است. 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما