ایرانی ها به زودی عاشق این جذاب لاکچری می شوند ! + عکس

اقتصاد 100-رنو با خودروی Zoe حضوری برجسته در بازار خودروهای شهری برقی داشت اما فرانسوی‌ها می‌خواهند با رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ رقیبی قوی‌تر را عرضه نمایند.

ایرانی ها به زودی عاشق این جذاب لاکچری می شوند ! + عکس

zoe اگرچه در زمان خود خودروی قابل‌توجهی محسوب می‌شد اما با حضور رقبای مدرن‌تر از قافله عقب افتاد و رنو نیز به دنبال جانشینی آن با ۵ است. قطعاً ما ایرانی‌ها نیز خاطرات خوش زیادی با رنو ۵ قدیمی داریم اما نسخه مدرن این خودرو به شکل یک هاچبک برقی متولد شده است و از پلتفرم جدیدی استفاده می‌کند. قبلاً تصاویر جاسوسی متنوعی از رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ منتشر شده بود اما خود رنو به تازگی تیزرهایی از بدنه این خودرو را منتشر کرده است. فرانسوی‌ها با انتشار تصاویر بدنه پروتوتایپ رنو ۵ به برخی جزییات آن نیز اشاره داشته‌اند. این تصاویر در مرکز مهندسی تولید جهانی رنو در نزدیکی پاریس منتشر شده یعنی جایی که فرآیندهای تولید واقعی برای توسعه پروتوتایپ‌ها و کسب تأییدیه‌های گوناگون صورت می‌گیرد. تمامی محصولات رنو از پروتوتایپ‌های اولیه گرفته تا نسخه‌های نهایی تولیدی در این مرکز توسعه یافته و مونتاژ می‌شوند.

 

رنو2

 

در تصاویر موردبحث رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ را می‌بینیم که کاملاً ما را به یاد مدل قدیمی می‌اندازد هرچند برخی ویژگی‌ها باعث شده‌اند این خودرو مدرن‌تر و حتی آینده‌نگرانه‌تر به نظر برسد. اگر قبلاً تصاویر نسخه مفهومی رنو ۵ جدید را دیده باشید احتمالاً از شنیدن اینکه تغییری در طراحی مدل کانسپت و تولیدی وجود نداشته خوشحال خواهید شد. البته باید گفت همه جزییات مدل نهایی در تیزرها قابل‌تشخیص نیستند چراکه پوشش استتاری مشکی‌رنگ روی بدنه وجود دارد و ما نمی‌توانیم درباره طراحی سپر جلو، رینگ‌ها و نمای عقب نظر قطعی بدهیم.

 

رنو3

رنو ۵ جدید از پلتفرم CMF-B EV استفاده خواهد کرد که برای خودروهای برقی کلاس B اروپا توسعه یافته است. با استفاده از این پلتفرم هزینه‌های تولید رنو ۵ نسبت به Zoe تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت. دلیل اصلی کاهش هزینه‌ها نیز اشتراک حدود ۷۰ درصدی قطعات پلتفرم یاد شده با معماری CMF-B بکار رفته در خودروهای درون‌سوز رنوست. باتری رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ نیز سبک‌تر از نمونه بکار رفته در Zoe خواهد بود هرچند مشخصات آن هنوز اعلام نشده است. برخلاف فولکس‌واگن ID.۳، پیشرانه برقی رنو ۵ جدید در بخش جلو نصب خواهد شد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما