کاهش 51 میلیون تومانی تارا دنده‌ای / با ریزش قیمت خودرو در بازار داخلی رو به رو هستیم !

رصد بازار از زیرش قیمت خودرو حکایت داد، بطوریکه در این هفته «تارادنده‌ای» با کاهش 51 میلیونی رکورد بیشتر افت قیمت را به خود اختصاص داد.

 کاهش 51 میلیون تومانی تارا دنده‌ای / با ریزش قیمت خودرو در بازار داخلی رو به رو هستیم !

نوسان اندک نرخ دلار در بازار در طول هفته سپری شده از یک سو و عرضه برخی خودروها در بورس کالا از سوی دیگر عمده دلایلی است که برخی فعالان بازار خودرو افت قیمت در آخرین هفته دی‌ماه را به آن نسبت می دهند. در کنار این دو عامل به گفته برخی فعالان بازار خودرو فروش فوری برخی از محصولات ایران خودرو هم در کاهش قیمت اثرگذار بوده است.  

براساس ارزیابی بازار در هفته سپری شده در کنار «تارا دنده ای»، «هایما S7پلاس» هم افتی 20 میلیون تومانی داشت تا به این طریق در کنار تارا رکوردار ریزش قیمت در بازار نام گیرد.

در میان محصولات سایپا هم در این هفته «کوییکR» در بازار افت عجیب 10 میلیونی را تجربه کرد و «شاهین» هم بعد از مدت رشد قیمت با افتی 8 میلیون تومانی روبرو شد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در سومین هفته دی ماه «کوییکR» با افت 10میلیون تومانی در بازار 302 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم افتی 5 میلیونی داشت و  297 میلیون تومان قیمت خورد. اما در این هفته شاهد افت 8 میلیونی قیمت «شاهین» در بازار بودیم بطوریکه قیمت این خودرو به 499 میلیون تومان رسید. شاهین در رده خودورهایی قرار دارد که طی یکی دو ماه گذشته به دفعات رشد قیمت را تجربه کرده بود و از مرز نیم میلیارد عبور کرد اما در هفته جاری شاهد عقب نشینی این خودرو در بازار بودیم و قیمت آن به زیر نیم میلیارد رسید.

قیمت تیبا در بازار خودرو

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته خانواده تیبا افت یک تا 3میلیونی در بازار عرضه داشتند و با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار 300 میلیون قیمت خورد و «تیبا 2 معمولی» هم با قیمت 301 میلیون تومان دست به دست شد. اما «ساینا» هم در بازار 300 میلیونی شد و افتی 4 میلیونی را تجربه کرد

قیمت پژو در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو 207 دنده ای» در آخرین هفته دی ماه با افت 7 میلیون تومانی به مرز 600 میلیون تومان رسید.

قیمت سمند در بازار

اما «سمند LX با موتورEF7» بدون تغییر در بازار 445 میلیون تومان دست به دست شد و افتی 2 میلیونی داشت.

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته با افت 6 میلیونی 706 میلیون تومان معامله شد و  «دنا معمولی» هم با افتی 4 میلیونی در بازار داشت و 578 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» این هفته افتی 51 میلیونی را تجربه  کرد و در 559 میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت هایما S7 پلاس

اما ارزیابی بازار از افت 20 میلیون تومانی «هایما S7پلاس» حکایت دارد؛ قیمت این خودرو در این هفته به یک میلیارد و 280 میلیون تومان رسید.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما