پیش بینی بورس فردا 29 آذر ماه 1401 / مانع اصلی ادامه صعود چیست؟!

بازار بورس امروز با ریزش گروه خودرویی آغاز شد که این اتفاق ترمز بازار را کشید اما خوشبختانه شاخص بالای سطح یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد باقی ماند. فردا شاخص کل کانال جدیدی را فتح خواهد کرد یا ریزش خواهد کرد؟

پیش بینی بورس فردا 29 آذر ماه 1401 / مانع اصلی ادامه صعود چیست؟!

بورس امروز در حالی که روز گذشته توانسته بود با رشد خوبی خود را به بالای ۱.۵ میلیون تومانی برساند، روند ضعیفی را در پیش گرفت و ثبت بازدهی مثبت، شاهد روندی منفی در بسیاری از گروه‌ها بودیم. شاخص کل بورس امروز در نهایت کار خود را با یک بازدهی مثبت ۰.۰۴ درصدی به پایان رساند و شاخص هم‌وزن نیز که شرایط ضعیف‌تری را دنبال کرد، یک افت ۰.۱۵ درصدی را تجربه کرد.

طی روز‌های گذشته با توجه به افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، شاهد شروع روندی صعودی در بازار سهام بودیم که نماگر اصلی بازار را پس از ۵ ماه به کانال ۱.۵ میلیون واحدی وارد کرد، اما اکنون به نظر می‌رسد که معاملات کم‌رمق‌تر دنبال می‌شوند. یکی از نکات جالب توجه بازار امروز، قدرت بالای فروشندگان در گروه خودرویی بود که به واسطه صحبت‌های متناقض نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره عرضه خودرو در بورس کالا اتفاق افتاد.

 نماد‌های  فارس، پارس و جزء تاثیرگذاران مثبت روز جاری بودند و نماد‌های  خودرو، بانک ملت و نماد  شپنا  جزء تاثیرگذاران منفی بازار به حساب می‌آمدند.   گروه خودرویی  همچنان با ارزش معاملاتی بالا در صدر برترین گروه‌های معاملاتی قرار دارد. این گروه با ارزش بالای ۹۴۶ میلیارد تومانی بالاتر از گروه شیمایی و  گروه فلزات اساسی  قرار گرفت.

پیش بینی بورس فردا

نگاهی به روند تکنیکالی شاخص کل بورس نشان می‌دهد که بورس فردا در صورت شروع سبز، به محدوده مقاومتی نسبتا مهمی در بازه ۱.۵۱ الی ۱.۵۳ میلیون واحدی خواهد رسید که از هم کف و سقف‌های مهمی در گذشته بوده و می‌تواند کمی از سرعت صعودی بازار سهام بکاهد. اتفاق مثبت تکنیکالی امروز برای بورس اما عبور از خط روند نزولی میان‌مدتی است که در اندیکاتور RSI قرار داشت که نشان از بهبود قدرت خریداران دارد. بنابراین می‌توان اینگونه برداشت کرد که بورس تهران ممکن است فردا کمی با فشار عرضه مواجه شود اما روند کلی مثبت خواهد بود.

پیش بینی بورس فردا

به طور کلی بورس امروز شرایط خاصی را دنبال کرد و خبرهای ضد و نقیضی که از مباحث مختلف منتشر شد، اجازه تداوم روند مثبت را به بازار نداد و این موضوع می‌توان طی روزهای آینده نیز اجازه صعود را به بازار ندهد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که بورس فردا مسیری نزولی را در پیش بگیرد و خبرهای احتمالی ادامه روز بر آن تاثیرگذار باشد./فردای اقتصاد

پیش بینی بورس فردا 

کاویان عبداللهی کارشناس بازار سرمایه بیان نمود:  جریان معاملاتی فردا نیز به احتمال فراوان شبیه به امروز سپری خواهد شد؛ یعنی یک تعادل نسبی بر بازار سرمایه حاکم باشد و اگر رشد یا افتی اتفاق افتد عدد کوچکی خواهد بود. این تعادل برای کلیت بازار فرصت بررسی سهام است و حتی در صورت کاهش گپ بین دلار نیما و دلار آزاد فرصت خرید برای فعالان بازار به شمار می‌آید.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
  • ناشناس ارسالی در

    چه بورس چه بازار یا بانک یا اقتصاد هر وقت شفافیت داشت وبراساس اصول وخاصیت خودش بدون نیرنگ وفریب جلو رفت همیشه صعودی خواهد بود در غیر اینصورت عین لامپ نیمه سوز دائما در حال جشمک زدن هست تا اینکه کلا بسوزه

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما