خبر بد جعفر سالاری‌ نسب از سهمیه سوخت عید نوروز خودروها

اقتصاد 100- جعفر سالاری‌نسب با اشاره به میزان مصرف بنزین در کشور اظهارکرد: درحال‌حاضر حدود ۱۱۵ میلیون لیتر در روز بنزین مصرف می‌شود، میزان ذخایر در انبارهای کشور کافی است و مشکلی بابت تامین وجود ندارد.

خبر بد جعفر سالاری‌ نسب از سهمیه سوخت عید نوروز خودروها

بنزین یکی از اصلی‌ترین منابع انرژی در دنیا است و قیمت بنزین در هر کشوری متفاوت است، بسته به عوامل مختلفی مانند تولید محلی، واردات، فروش و تقاضا و همچنین قوانین مالیاتی و سیاسی. در بسیاری از کشورها، دولت یا سازمان‌های دولتی نظارت بر تعیین قیمت بنزین دارند و ممکن است قیمت بنزین بر اساس آنچه دولت می‌خواهد به‌عنوان یک مبلغ ثابت تعیین شود.

وی تاکید کرد: ما ملزم به توزیع بنزین هستیم که بدون مشکل این روند طی شده و مشکلی از بابت تامین و توزیع بنزین وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص تاثیر کاهش سهمیه بنزین با نرخ آزاد ۳ هزار تومانی بر کاهش مصرف گفت: هنوز آماری در این زمینه حاصل نشده است.

وی یادآور شد: در زمینه سهمیه بنزین ۶۰ لیتر مردم تغییری حاصل نشده و بنزین با نرخ آزاد نیز به میزان تقاضا موجود است و متقاضی بر حسب نیاز می‌تواند نسبت به سوختگیری و تامین سوخت اقدام کند.

سالاری‌نسب خاطرنشان کرد: اکنون بنزین با کارت آزاد و نرخ دوم در تمام استان‌های کشور و حتی استان سیستان و بلوچستان در حال توزیع است. ابتدا کاربران از موجودی ۶۰ لیتر بنزین کارت سوخت شخصی استفاده می‌کند و در صورتی که کارت موجودی نداشته باشد، می‌توانند از ۱۰۰ لیتر بنزین با نرخ دوم و آزاد یعنی ۳ هزار تومان اقدام به سوخت‌گیری کنند و اگر مازاد بر این میزان هم نیاز به سوخت داشتند در اختیار دارنده خودرو قرار خواهد گرفت و مشکلی از این بابت نیست.

منبع:تیترکوتاه

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما