برنامه جدید دولت برای پمپ بنزین ها / مردم منتظر باشند

اقتصاد 100- در امسال به‌دنبال تصمیم دولت و مجلس شورای اسلامی برای افزایش سهم سوخت‌گیری با کارت‌های سوخت شخصی، شروع به جمع‌آوری کارت‌های مازاد سوخت آزاد جایگاه‌ها شد، به‌طوری که در برهه‌ای از زمان، پیدا کردن کارت سوخت آزاد در جایگاه‌های سوخت، برای افرادی که به‌هردلیل کارت سوخت شخصی به‌همراه نداشتند، سخت شده بود.

برنامه جدید دولت برای پمپ بنزین ها / مردم منتظر باشند

بنزین یکی از اصلی‌ترین منابع انرژی در دنیا است و قیمت بنزین در هر کشوری متفاوت است، بسته به عوامل مختلفی مانند تولید محلی، واردات، فروش و تقاضا و همچنین قوانین مالیاتی و سیاسی. در بسیاری از کشورها، دولت یا سازمان‌های دولتی نظارت بر تعیین قیمت بنزین دارند و ممکن است قیمت بنزین بر اساس آنچه دولت می‌خواهد به‌عنوان یک مبلغ ثابت تعیین شود.

اختلالات این طرح که با عنوان "ساماندهی کارت‌های سوخت" مطرح شده بود، با هماهنگی جایگاه‌داران و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، رفته رفته برطرف شد و در نیمه امسال به‌گونه‌ای شد که هر جایگاه یک یا دو کارت سوخت آزاد برای موارد اضطراری در اختیار داشته باشد و تمامی کارت‌های مازاد جمع‌آوری شد.

در این خصوص خبرهایی مبنی بر پایان کارت‌های سوخت نخی که در پمپ‌بنزین‌ها کنار هر نازل با ریسمانی متصل بود و برای متقاضیان قابل استفاده بود، در رسانه‌ها منتشر شد و اعلام شد که دوره کارت‌های سوخت نخی به پایان رسیده است.

اما در ابتدای بهمن‌ماه با کاهش یکباره سهمیه بنزین آزاد از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر در هر کارت سوخت، دوباره تعداد کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌ها افزایش یافت، به‌طوری که در این روزها، شاهد بازگشت کارت‌های سوخت نخی کنار نازل‌های پمپ‌بنزین‌ها هستیم.

منبع:تیترکوتاه

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما