بحران آینده جهان ، کاهش جمعیت است؟+ فیلم

چند دهه پیش، کارشناسان زنگ خطر افزایش جمعیت را به صدا درآوردند. آنها نگران بودند زیرا جمعیت بشر به طور تصاعدی در حال رشد بود،آیا هنوز هم این گونه است؟

به گزارش اقتصاد 100 ،چند دهه پیش، کارشناسان  زنگ خطر افزایش جمعیت را به صدا درآوردند.  آنها نگران بودند زیرا جمعیت بشر به طور تصاعدی در حال رشد بود: ما از 1 میلیارد نفر در دهه 1800 به 2 میلیارد نفر در دهه 1900 به بیش از 5 میلیارد نفر در دهه 1980 رسیدیم.  اگر این روند ادامه پیدا کند، تمدن بشری با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد.

نکته مهمی که بمب جمعیتی ما را خنثی کرده این است که مردم به اندازه قبل بچه دار نمی شوند.  و این به دو دلیل اصلی اتفاق می‌افتد. 

اولاً، فقیرترین مردم جهان فقیرتر می شوند.  درست نیم قرن پیش، نیمی از خانواده‌های روی زمین کمتر از دو دلار آمریکا در روز درآمد داشتند.امروز فقط ده درصد از آن جمعیت انقدر در می آورند و معلوم می‌شود که خانواده‌هایی که بیش از دو دلار در روز درآمد دارند، از داشتن بچه‌های زیاد سود کمتری می‌برند و کنترل بیشتری روی تعداد بچه‌هایشان دارند.در نتیجه، خانواده‌هایی که با بیش از این دو دلار در روز زندگی می‌کنند ، به‌طور میانگین دو فرزند دارند، در مقایسه با پنج فرزند خانواده‌های فقیرتری هستند.  این کاهش فقر به تنهایی به این معنی است که بطورمتوسط خانواده ها 1.3 درصد ،فرزند کمتر از قبل دارند.

دوم اینکه زنان تحصیلات بیشتری می‌کنند. طی چند دهه اخیر، دختران به طور متوسط ​​از 7 سال تحصیل به بیش از 11 سال رسیده اند. که به طور کلی به این معنی است آن افرادی که به تحصیل خود ادامه می دهند، دیرتر ازدواج می کنند، پس دیرتر خانواده تشکیل می دهند پس فرزندان کمتری خواهند داشت.

با تمام این تفاسیر  ما در حال حاضر شاهد کاهش جمعیت هستیم.  اگر این دو روند برای چند دهه دیگر ادامه پیدا کند، جمعیت سیاره زمین باید از همین روند پیروی کند. بنابراین برخی از کارشناسان اکنون زنگ خطر را در مورد کمبود جمعیت به صدا در می آورند.آن‌ها نگرانند که افراد کمتری کار می‌کنند و پول خرج می‌کنند، که این می‌تواند اقتصاد جهانی را منفجر کند و می‌تواند به اندازه بحران افزایش جمعیت، آشفتگی ایجاد کند.

 

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما