اختصاصی اقتصاد 100/عضو فراکسیون محیط زیست مجلس

اراده ای برای رفع آلودگی هوا نیست / دولت چرا قانون هوای پاک را اجرا نمی کند؟

اقتصاد 100 - عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت:بنظرمی رسد باور واراده ای برای حل مشکلات زیست محیطی وآلودگی هوا در دولت فعلی وجود ندارد.

اراده ای برای رفع آلودگی هوا نیست / دولت چرا قانون هوای پاک را اجرا نمی کند؟

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد افزود: انتقاد ما به دولت این است که چرا قانون هوای پاک مصوب مجلس شورای اسلامی را اجرایی نمی کند، رعایت این قانون انتظارمجلس است اما این انتظار بر آورده نخواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه با فرا رسیدن فصل سرما شاهد آلودگی هوا هستیم آیا مجلس اقدام نظارتی درخصوص عدم اجرای قانون هوای پاک دارد تصریح کرد:مجلس نهایتا می تواند بعد ازآلودگی هوا ،گزارش نظارتی یا سوال انجام دهد که از این اقدام، برای مردم هوای سالم بیرون نمی آید، تنها راه حل، اجرای قانون هوای پاک از سوی دولت است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در خصوص اینکه دولت فعلی مقصر اجرایی نشدن برخی قوانین را دولت قبل از خود می داند گفت: این حرف را کسی قبول ندارد اگر این حرف را به یک نوجوان هم بگوییم حتما می خندد،الان سال سوم فعالیت دولت سیزدهم نیز در حال اتمام است وگفتن اینکه مشکلات مربوط به دولت قبل است قابل قبول نیست چون دولت فعلی با علم بر تمامی مشکلات و پتانسیل های کشور وارد میدان شد و تاکید کرد که می خواهد مشکلات را از بین ببرد.

وی در مورد گره موجود برای عدم اجرای قانون هوای پاک افزود:گره کار درعدم اراده دولت است، مسئولین اجرایی کشور اهمیتی به محیط زیست و آلودگی هوا ندارند چون دولتمردان در باور به اجرای قوانین محیط زیستی مشکل دارند.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد:حمل ونقل، فعالیت صنایع ،استفاده از سوخت مازوت و فعالیت هایی که تولید گرد و غبار می کند از موارد مهم آلاینده محیط زیست هستند و در شرایطی این مشکلات قابل حل است که مسئولین باور کنند که مردم باید هوای سالم داشته باشند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما