اختصاصی اقتصاد 100 / عضو کمیسیون امنیت ملی

شکاف طبقاتی در نظام آموزشی بیداد می کند / کنکور بستر ثروت اندوزی است

اقتصاد 100 - عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی تاکید کرد که بدون شک جذابیت مالی وامکانات تخصصی ادامه رشته تحصیلی،برای مهاجرت دانشجویان بسیار مهم است.

شکاف طبقاتی در نظام آموزشی بیداد می کند / کنکور بستر ثروت اندوزی است

مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم آباد در مجلس یازدهم با اشاره به تغییرات دروس و روش های آموزش برای کنکور به اقتصاد 100 گفت: از زمان جنگ تحمیلی تا امروز جزوات کلاس های متعدد کنکور به گونه ای شده که دانش آموزانی که تمکن مالی دارند می توانند دراین کلاس ها شرکت کنند و در بالاترین سطح کیفی، آموزش لازم برای کنکور را کسب کرده وموفق شوند.

وی تاکید کرد:قشرعظیمی از دانش آموزان کشورمحدودیت هایی دارند وفاصله طبقاتی باعث شده شرایط بیمارگونه ای ایجاد شود ، بر همین اساس حوزه موسسات آموزشی بیشتر بر اساس منافع شخصی و دنیوی طراحی شده و تاثیر زیادی روی فرایند آموزشی گذاشته وبه جایی رسیده که این سیاست گذاری غلط ، شرایط اخلاقی حوزه علم را به مسایل دنیوی و رشته های درآمد زا و پول ساز کشانده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی با بیان اینکه برای تفکرات دنیوی جهان اول و غرب که دارای رفاه، رشد و توسعه است جذابیت دارد گفت:شرایط خوب مادی ،رفاه وسود باعث می شود دانشجویان به فکر مهاجرت باشند.

محمودوند درادامه خاطر نشان کرد:وقتی دانش آموزان با مبالغ سنگین و هزینه های پدر ومادر موفق به حضور در دانشگاه می شوند تفکرات دنیوی پیدا می کنند و ذهنشان به سمت درآمدزایی سوق پیدا می کند لذا ترجیح می دهند که با مهاجرت به این هدف خود برسند.

وی تاکید کرد:بدون شک کسانی که مهاجرت می کند شرایط مالی و امکانات تخصصی ادامه تحصیل برایشان مهم است و همه این مزیت ها دست به دست هم می دهد تا این عزیزان مهاجرت کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما