اختصاصی اقتصاد 100 / عضو کمیسیون اقتصادی

مردم دیگر تحمل گرانی بنزین را ندارند / دولت پاسخگوی کاهش سهمیه بنزین باشد

اقتصاد 100-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از صف های طولانی وسهمیه بندی بنزین گفت: این روزها مساله سوخت عامل نارضایتی شده و مردم بیش از این تحمل فشار را ندارند.

مردم دیگر تحمل گرانی بنزین را ندارند / دولت پاسخگوی کاهش سهمیه بنزین باشد

علی رضائی نماینده مردم کنگاور و صحنه یکی از دغدغه های این روزهای مردم و رانندگان را بحث بنزین دانست و در گفتگو با اقتصاد 100 گفت:‌ نمی دانم چرا مسئولین پالایش و پخش وشرکت نفت چنین اقداماتی که موجب نارضایتی شدید است را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا مردم با مراجعه به جایگاه سوخت با پاسخ هایی چون سوخت تمام شده ویا کارت سوختگیری نداریم مواجه هستند تصریح کرد:وقتی کسی مسافر و خسته است وبا چنین پاسخ هایی  روبه رو می شود ناخودآگاه عصبی می شود و این امر پیش زمینه درگیری را فراهم می کند و بدبینی ها نسبت به وزارت نفت را افزایش می دهد.

عضو کمیسیون اقصادی با تاکید بر اینکه ‌اعتراضات مردمی بسیاری به نمایندگان رسیده ،در خصوص احتمال گرانی بنزین افزود: بنده نماینده مردم هستم و سوگند یاد کردم حرف آنان را بگویم واقعیت این است که مردم دیگر تحملی برای گرانی بنزین ندارند  ونمی توانند آنرا بپذیرند.

وی تصریح کرد:‌اگر کسی قیمت بنزین را با کشورهمسایه مقایسه می کند باید این واقعیت را هم مد نظر قرار دهد که دستمزدها نیز بالاتر است،وقتی در کشور دستمزد پایین است وبیکاری فراوانی دیده می شد فرد بیکار با خرید یک خودرو تلاش می کند با کار روی ماشین نان خانواده خود را تامین کند لذا گران کردن بنزین معنایی ندارد.

رضایی گفت:معتقدم مردم دیگر آمادگی گرانی بنزین را ندارد و دولت باید کاری انجام دهد تا مردم راحتر خدمات دریافت کنند.

وی در خصوص ایجاد بازار سیاه  در کنار جایگاههای سوخت افزود: همه جایگاه داران این اقدام را انجام نمی دهند ، البته تخلف برخی از آنها نیز اثبات شده فلذا باید دولت نظارت دقیقتری داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی خاطر نشان کرد:اگر دولت وظیفه خود را به خوبی انجام می داد و مجلس نظارت دقیقی داشت این نارضایتی ها پیش نمی آمد باید قبول کنیم که ‌مجلس هم به عنوان ناظر براجرای قانون ضعیف عمل کرده است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما