عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس

200هزار معلم بلاتکلیف داریم / کمبود معلم بازنشستگان را به کلاس دربازگردانده

اقتصاد 100 - عضوکمیسیون آموزش،تحقیقات وفناوری مجلس با اشاره به کمبود معلم درکشورگفت: نزدیک به 200هزار معلم بلاتکلیف شامل پیش دبستانی‌،برون سپاری،‌خرید خدمتی وغیرانتفاعی که بعضا 15 سال سابقه کار دارند ،جایگاهشان در ساختار اداری و استخدامی آموزش و پرورش مشخص نیست.

200هزار معلم بلاتکلیف داریم / کمبود معلم بازنشستگان را به کلاس دربازگردانده

رضا حاجی پورنماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای جبران کمبود معلم باید ازمعلمان بازنشسته بهره ببریم افزود: تا زمانی که آزمون استخدامی برگزار نشده و تکلیف معلم های جدید مشخص نشود مجبوریم از بازنشستگان استفاده کنیم.

حاجی پور گفت: گره کاراین است که دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی ؛‌برای رفع کمبود معلم باید نیروهایی را که 20 تا 30سال مشغول بکار بودند طبق تاکیدات مقام معظم رهبری جذب نمایند.

وی با تاکید بکارگیری تعدادی از معلمان بازنشسته در سال گذشته افزود: متاسفانه حق الزحمه این معلمان پرداخت نشده بنابراین اشتیاقی برای بازگشت به کار وهمکاری دیده نمی شود.

عضوکمیسیون آموزش،تحقیقات تصریح کرد:باید ابزار تشویقی از جمله تغییر وضعیت و امید به جذب برای معلمان حق التدریس وجود داشته باشد تا بتوانیم  بارقه امید ،شور و نشاط در حوزه تدریس را میان معلمان ایجاد کنیم.

نماینده آمل در پاسخ به اینکه با توجه به پرداخت حقوق ناچیزبه معلمان ،آیا شور و شوقی میان جوانان برای آموزگار شدن وجود گفت:در دنیا سیاستگذاران، بیشترین توجه را به معلمان دارند. آموزگاران تربیت کننده نسلی هستند که آینده کشور را خواهند ساخت.در شرایطی که دانش آموزان امانتی در دست معلمان هستند تمام تلاش و فریاد ما برای تربیت نسل آینده است لذا با آقای وزیر جلسه داریم تا همین موضوعات را مطرح کنیم .

وی درمورد آمارکمبود معلمان در کشور گفت: آماردقیقی نداریم اما می دانیم که با کمبود معلم مواجه هستیم، حداقل 40هزار معاون پرورشی کم داریم چون معاون پرورشی خارج از آموزش و پرورش بکار گرفته نمی شوند بلکه از میان معلمان انتخاب می شوند،‌بنابراین مشکلات باید آسیب شناسی شود تا مشکل حل شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما