مستاجران در اروپا واقعا اروپایی زندگی می کنند+ مقایسه تاسف بار برای ایرانی ها

اقتصاد 100 - در بسیاری از کشورها، مانند اتریش و نروژ، سه سال است. در بلژیک، نه ساله است. از سوی دیگر، در آلمان، نوشتن قرارداد اجاره با مدت معین غیرقانونی است. تمام اجاره نامه ها از نظر ماهیت نامحدود هستند. در واقع، بیشتر زمینه های قرارداد تحت پوشش قانون قرار می گیرد. فضای زیادی برای مذاکره از سوی مستاجر یا صاحبخانه وجود ندارد.

مستاجران در اروپا واقعا اروپایی زندگی می کنند+ مقایسه تاسف بار برای ایرانی ها

فرانسه، مدت اجاره بر اساس نوع محل اقامت و صاحبخانه متفاوت است. اجاره مسکن مبله برای یک سال، در حالی که اجاره مسکن غیر مبله به مدت سه سال در صورتی که صاحبخانه فرد حقیقی باشد و حداقل قرارداد در صورتی که صاحبخانه یک شرکت باشد شش ساله است.

بزرگترین تفاوت بین کشورهای اروپایی در نحوه رسیدگی به تمدید است. در یونان، اجاره نامه اولیه سه ساله، در صورت تمدید، به یک ماه مهلت باز می گردد و هر یک از طرفین می توانند بدون پرداخت غرامت، قرارداد اجاره را قطع کنند. از سوی دیگر، در اتریش، اگر اخطار فسخ داده نشود، به یک قرارداد سه ساله جدید تبدیل می شود. این نوع تمدید رایج ترین به نظر می رسد - به عنوان مثال، در ایتالیا، اجاره ها برای دو یا چهار سال تمدید می شوند.

سطوح اولیه اجاره بها در تمام بازارهای اصلی اروپا توسط مالک تعیین می‌شود، اما محدودیت‌های مختلفی برای آزادی مالک برای تعیین اجاره وجود دارد. در اتریش، مقیاس‌های اجاره برای مالکین توسط مقامات محلی تعیین می‌شود، و در نروژ «اجاره‌های غیرمنطقی بالا» غیرقانونی است. در آلمان بسیار پرداخت بیش از 20 درصد بالاتر از نرخ بازار می تواند جرم محسوب شود. (همچنین شایان ذکر است که در فرانسه، مالکانی که از معافیت های مالیاتی برای ارائه املاک مسکونی جدید استفاده کرده اند، اغلب متعهد به ارائه ملک زیر سطح مشخصی از اجاره هستند، که بسته به طرحی که آنها در آن مشترک هستند متفاوت است.)

متن کامل را اینجا بخوانید

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما