عضو هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران خبرداد؛

آغاز موج تعدیل نیرو در صنعت پوشاک / افت فروش آنلاین گریبان همه را گرفت

اقتصاد 100- عضو هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران می گوید تولید و فروش در بخش پوشاک نزولی شده و تولیدی‌های صنعت پوشاک را ناچار به تعدیل نیرو کرده است.

آغاز موج تعدیل نیرو در صنعت پوشاک / افت فروش آنلاین گریبان همه را گرفت

به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100، مجید افتخاری اظهار داشت: اتفاقات و ناآرامی‌هایی که اخیرا به وقوع پیوست در دو بخش‌ آنلاین و فروش حضوری در حوزه فروش و عرضه پوشاک تاثیر گذاشت به طوری که  فعالان حوزه پوشاک در بخش فروش از طریق فضای مجازی و به عبارتی حوزه آنلاین بیش از 70 درصد افت فروش داشته‌اند.

وی افزود: از آنجا‌ که اغلب فعالان این حوزه در پلت‌فرم‌هایی فعالیت می‌کردند که امروز دسترسی به آن فراهم نیست بنابراین فروش آن‌ها به شدت افت کرده است. 

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران اظهار داشت: آن گروه از فعالان اقتصادی نیز که در بخش فروشگاه‌ها فعالیت دارند براساس داده‌های جمع‌آوری شده به طور متوسط حدود 50 درصد با افت فروش مواجه شده‌اند. 

تعدیل نیرو در بخش تولید پوشاک

افتخاری ‌اظهار داشت: در حوزه تولید پوشاک برنامه‌ریزی برای تولید به این صورت است که پوشاک هر فصلی چند ماه قبل از فرارسیدن آن فصل تولید می‌شود بنابراین در فصل جاری معمولا کارخانجات سفارشات شب عید را می‌پذیرند و تولید می‌کنند، اما با توجه به مسائل و ناآرامی‌های که اخیرا در کشور رخ داده یعنی افت شدید فروش در فضای مجازی و فروشگاهی، کارخانجات تولید پوشاک سفارش خاصی برای شب عید ندارند و بسیاری از سفارش‌ها لغو شده است و این امر منجر به تعدیل قابل ملاحظه نیرو در بخش‌های تولیدی شده و در مجموع شرایط اصلا خوب نیست. 

لزوم تدوین بسته‌های حمایتی

وی با تاکید بر لزوم حمایت دولت از واحدهای تولیدی، گفت: در این شرایط دولت باید یک سری بسته‌های حمایتی تدوین کند و چشم‌اندازی را برای فعالان این حوزه ترسیم کند اما متاسفانه دولت در بخش صنعت پوشاک هیچ بسته‌ حمایتی را در نظر نگرفته است و مطالباتش را نیز دریافت می‌کند در حالی که می‌توانست در اخذ مالیات از  فعالان صنفی با توجه به شرایط تخفیف اعمال کند و یا از دریافت هزینه تامین اجتماعی صرفنظر کند. 

افتخاری با بیان اینکه دولت قبل، در دوران کرونا وعده‌هایی را برای حمایت از فعالان اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا داده بود، گفت: متاسفانه با وجود وعده‌های متعدد هیچکدام محقق نشد. البته در دوران کرونا شرایط فعالان صنفی پوشاک از الان بهتر بود زیرا در بخش آنلاین و فضای مجازی فعالان صنفی با ظرفیت خوب کار می‌کردند و فقط بخش فروشگاهی در این حوزه دچار آسیب شد.  

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران اظهار داشت: دولت باید نگاه ویژه‌ای به صنعت پوشاک داشته باشد زیرا این صنعت بطور کامل توسط بخش خصوصی اداره می‌شود لذا لازم است که به این بخش توجه بیشتری شود. 

وی اظهار داشت: از بین رفتن یک بخش تولیدی در صنعت پوشاک به راحتی قابل جبران نیست و از آنجا که تولید فرآیند زمان‌بری است لذا وقتی تولید‌کنند‌ه‌ای از بازار خارج می‌شود دیگر به راحتی نمی‌تواند به فضای تولید باز گردد، از طرفی با خروج تولید‌کنندگان از فضای تولید پوشاک شرایط برای ورود پوشاک قاچاق به بازار فراهم می‌شود  و حجم کالاهای قاچاق در بازار افزایش می‌یابد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع : فارس

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما