مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی خبر داد:

سکوی دیجیتال تامین و فروش بین المللی صنایع دستی از تیرماه رونمایی می شود

اقتصاد100 -تفاهم نامه ای با پست جمهوری اسلامی ایران برای کاهش چشم گیر هزینه ارسال محصولات صنایع دستی به اقصی نقاط جهان با سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به امضا رسیده است و سکوی دیحیتال صنایع دستی هم تیرماه رونمایی می شود.

سکوی دیجیتال تامین و فروش بین المللی صنایع دستی از تیرماه رونمایی می شود

دکتر محمد حسین عسکرپور مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در  برنامه "فرصت" مجله اقتصادی شبکه جهانی جام جم گفت: 520 هزار صنعتگر در 18 گروه رشته صنایع دستی شناسایی شده و در حال کار هستند  که توان تولید و سرمایه گذاری در این صنایع  با پتانسیل بالا وجود دارد  و صنعتگران کشور بر اساس توانایی  حرفه ای بسیار خوب خود میتوانند اقتصادشان را اداره کنند.

 دکتر عسگر پور با اشاره به کاهش هزینه های حمل و نقل برای فعالان و سرمایه گذاران در صنعت صنایع دستی گفت:تفاهم نامه ای در ماه خرداد با پست جمهوری اسلامی ایران امضا کرده ایم که حداکثر تخفیفات را برای ارسال محصولات صنایع دستی به هر کجای دنیا برای ما قائل شده اند و ابعاد هم در این میان مهم نیست و همه شیوه ها می توانند شامل این تخفیف شوند.

 مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خطاب به ایرانیان خارج از کشور گفت: ما 11 شهر جهانی و 3روستا داریم که ثبت  شورای جهانی صنایع دستی شده اند و می توانند به خودی خود محل مهمی برای سرمایه گذاری باشند.سوغات و گرشگری هر دو پتانسیل بسیار مهم سرمایه گذاری هستند که می توانند یک فرصت برای سرمایه گذاران ایرانی علاقمند به صنایع دستی کشور باشد.. 

این مقام مسئول در خصوص فروش مجازی صنایع دستی در داخل و خارج از کشور هم گفت: اقدام مهمی که اخیرا انجام شده، این است که یک سکوی دیجیتال بین تمام فعالان صنایع دستی اعم از تولید کننده، صادر کننده و وارد کننده مواد اولیه انجام شده و قول می دهیم در تیرماه نشست تخصصی و رونمایی از این سکوی دیجیتال انجام شود تا اگر سرمایه گذار در خارج یا داخل کشور خواست در حجم زیاد صنایع دستی سفارش دهد، از طریق این شبکه بتواند نیازش را تامین کند.

وی در خصوص علت تشکیل این سکوی دیجیتال هم گفت: هنر های فاخر صنایع دستی زمانبر هستند و هر هنرمند شاید در مدت زمان  مورد نظر تعداد کمی از سفارشات را بتواند اماده کند. برای همین هم یک بستر دیجیتال برای سفارش هر صنایع دستی بین تمامی این 520 هزار صنعتگر در 18 گروه- رشته صنایع دستی رونمایی خواهد شد تا سفارش دهنده و تولید کننده بتوانند به راحتی اجناس مورد نیاز را تامین و خریداری و صادر کنند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما