درد صنایع‌دستی با پول پاشی بی برنامه درمان نمی شود!

اقتصاد 100- معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رونق تولیدات صنایع‌دستی را شرط حمایت از هنرمندان این صنعت عنوان کرد.

درد صنایع‌دستی با پول پاشی بی برنامه درمان نمی شود!

 به گزارش گروه ویترین؛ مریم جلالی امروز روز گذشته در بازدید از غرفه لرستان در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی تهران گفت: هنرمند، کارآفرین است و حمایت از این قشر به معنای مستمری بگیری نیست بلکه به معنای توسعه کارگاه‌های صنایع دستی و رونق تولید در این هنرصنعت است.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: حمایت مقطعی و تسهیلات خرد و اندک هیچ‌ کمکی به هنرمندان صنایع‌دستی نمی‌کند و تسهیلات بدون برنامه نیز برای هنرمند بی‌فایده است.

وی بیان کرد: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی باید موجب رونق کسب و کار در کارگاه‌‌ها شود و شخص هنرمند با استقلال مالی بتواند افرادی را بیمه کند و حمایت در راستای توسعه این هنر انجام شود. 

جلالی‌ با بیان اینکه پول پاشی‌های اندک یا بی‌برنامه رونقی در صنایع دستی ایجاد نمی‌کند و هنرمندان به جای استقلال، بدهکار بانکی می‌شوند افزود: در این زمینه حمایت از هنرمندان ‌‌و اختصاص تسهیلات کلان مبتنی بر افزایش بازدهی در دستور کار قرار دارد. 

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابراز کرد: برای رونق تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان لرستان، به مسئولین استانی تفیض کامل شده و اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ اختصاص داده شده که می طلبد مسئولین استان در شورای برنامه‌ریزی نقش‌آفرینی کنند.

جلالی تاکید کرد: در خصوص تخصیص اعتبارات، استان‌های محروم ردیف اعتبار ویژه‌ای دارند و انتظار ما از استان‌ها این است که فقط به بخش دولتی اکتفا نکنند و برای رونق محصولات صنایع‌دستی جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را در اولویت‌های خود قرار دهند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما