اپل به دنبال تولید انبوه نمایشگر میکرو ال ای دی اختصاصی خود است

اقتصاد ۱۰۰ -چند سالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهند اپل در فناوری میکرو ال ای دی سرمایه‌گذاری زیادی داشته و قصد دارد از این لحاظ هم وابستگی خود به سامسونگ را کم کند؛ گزارش امروز توضیح داده که این شرکت در چه مسیری قدم برمی‌دارد تا به این مهم دست یابد.

اپل به دنبال تولید انبوه نمایشگر میکرو ال ای دی اختصاصی خود است

به گزارش گروه دانش و فناوری، اپل قصد دارد تا نمایشگرهای میکرو ال ای دی خود را به صورت انبوه تولید کند تا اتکای خود به سامسونگ را کاهش دهد و کنترل خود بر عرضه را افزایش دهد؛ همچنین این موضوع زمینه را برای تحقق نهایی هدف اپل مبنی بر آوردن فناوری میکرو ال ای دی به آیفون‌ها فراهم می‌کند.

به گفته منابع این رسانه، اپل در طول دهه گذشته حداقل یک میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه فناوری میکرو ال ای دی هزینه کرده است و پس از شروع تولید، این شرکت قرار است خودش مرحله مهم «انتقال انبوه» را انجام خواهد داد که شامل قرار دادن ده‌ها هزار تراشه microLED کوچک روی زیر بسترها می‌شود.

اپل قصد دارد تراشه‌های میکرو ال ای دی کوچک را به طور مستقیم روی ویفرها بسازد و با «ams-Osram» برای اجزای میکرو ال ای دی، ال جی دیسپلی برای زیر لایه‌ها، و TSMC برای ویفرهای ۱۲ اینچی شریک تجاری خواهد شد. گزارش شده است که این فرایند در تاسیسات تحقیق و توسعه سری اپل در منطقه لانگتان در شهر تائویوان در شمال تایوان انجام خواهد شد.

اپل تیم‌های تحقیق و توسعه‌ای دارد که روی نمایشگرها در آمریکا، تایوان و ژاپن کار می‌کنند و گفته می‌شود که نه تنها مدارهای یکپارچه درایور صفحه نمایش‌های میکرو ال ای دی، بلکه برخی از تجهیزات تولیدی را نیز برای کنترل بهتر فرایند انتقال حجمی طراحی کرده است. در نهایت این فناوری نمایشگر قرار است در محصولاتی که به طور سنتی از پنل های اولد عرضه شده توسط سامسونگ و سایر تامین کنندگان استفاده می‌کنند، به کار برده شود.

با وجود مقدماتی که اپل چیده، تولید نمایشگر میکرو اولد همچنان چالش برانگیز است و هزینه‌های تولید آن بالا است، به همین دلیل هم هست که اپل قبل از تولید انبوه نمایشگرهای میکرو ال ای دی برای آیفون‌ها، شروع به عرضه این فناوری با اپل واچ اولترا خواهد کرد.

یکی از منابعی که نمونه‌هایی از صفحه نمایش microLED اپل را دیده است، گفته که برنامه نهایی اپل این است که فناوری‌های داخلی خود را در آیفون‌هایش که منبع درامد اصلی این شرکت است و حجم تولید بسیار بیشتری دارد، معرفی کند تا سرمایه‌گذاری‌های این سال‌ها را توجیه کند.

فناوری پنل‌های میکرو ال ای دی، در مقایسه با آیفون‌های فعلی که صفحه نمایش اولد دارند، روشنایی بیشتر، کاهش مصرف انرژی، نسبت کنتراست بهبود یافته و مزایای دیگر را ممکن می‌سازد.

با توجه به اینکه انتظار نمی‌رود اپل واچ اولترا تا سال ۲۰۲۵ از نمایشگر میکرو ال ای دی استفاده کند، می توان نتیجه گرفت که اولین آیفونی که از این فناوری استفاده خواهد کرد، احتمالا چند سال دیگر تا عرضه فاصله دارد و بدون شک هر چهار مدل آیفون ۱۵ امسال نیز که در پاییز معرفی می‌شوند، دارای نمایشگرهای اولد خواهند بود.

انتهای پیام

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما