فراخوان بازگرداندن ۶۷ میلیون خودرو در آمریکا به علت نقص کیسه هوا

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا، پس از طرح ادعا‌هایی مبنی بر پاره شدن و آسیب رساندن تعدادی کیسه هوا به رانندگان و مسافران، خواستار بازگرداندن و بررسی ۶۷ میلیون خودرو به همین علت شده است.

فراخوان بازگرداندن ۶۷ میلیون خودرو در آمریکا به علت نقص کیسه هوا

به گزارش اقتصاد100 به نقل از انگجت، بادکننده‌های این کیسه‌های هوا توسط شرکت‌ای آر سی اتوموتیو، طراحی شده و برای استفاده در بازار ایالات متحده در طول دوره ۱۸ ساله قبل از ژانویه ۲۰۱۸ تولید شده‌اند.
این محصولات در اختیار شش شرکت سازنده کیسه‌های هوا قرار گرفته‌اند و سپس در ماژول‌های کیسه هوای مورد استفاده در وسایل نقلیه ساخت حداقل ۱۲ شرکت گنجانده شده‌اند.
بررسی‌ها حاکیست در ۹ مورد رانندگان (و در برخی موارد، مسافران) به دلیل پاره شدن بخش بادکننده کیسه‌های هوا مجروح شده اند. هفت مورد از این حوادث در ایالات متحده اتفاق افتاد و یک مورد منجر به مرگ شد. یک حادثه دیگر در خارج از ایالات متحده رخ داد که در آن راننده جراحات مرگباری را متحمل شد. بررسی‌های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا نشان می‌دهد برخی بادکننده‌های کیسه‌های هوا به جای باد کردن مناسب آن، قطعات فلزی را به سمت سرنشینان خودرو پرتاب می‌کنند و در نتیجه خطر مرگ و جراحت سرنشینان را افزایش می‌دهند.
قرار است شرکت‌های خودروساز در آمریکا در این زمینه بررسی‌های دقیقی انجام دهند تا در نهایت اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها تصمیم بگیرد بخش بادکننده کیسه‌های هوا دارای نقص ایمنی هستند و یا خیر و آیا باید برای رفع این مشکل اقدامات مناسب دیگری انجام گیرد یا نه.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز