فراخوان تسلا برای بیش از 362 هزار خودرو به‌دلیل نقص در سیستم هدایت خودکار

اقتصاد ۱۰۰ - تسلا به‌خاطر وجود نقص در سیستم هدایت خودکار مجبور به صدور فراخوان برای بیش از 362 هزار دستگاه از محصولات خود شده است.

فراخوان تسلا برای بیش از 362 هزار خودرو به‌دلیل نقص در سیستم هدایت خودکار

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، تسلا به‌خاطر وجود نقص در سیستم هدایت خودکار مجبور به صدور فراخوان برای بیش از 362 هزار دستگاه از محصولات خود شده است.

فراخوان گسترده تسلا در  عدم توانایی سیستم FSD در هدایت خودرو در برخی شرایط معین  ریشه دارد. این سیستم گاهی مواقع باعث می‌شود سرعت خودرو از حد مجاز فراتر برود. عجیب‌تر آنکه حتی امکان آن وجود دارد که خودروی مجهز به این سیستم از تقاطع‌ها و چهارراه نیز به «یک شیوه بسیار بد و غیرقابل پیش‌بینی» عبور کند. واضح است که در هر دو حالت احتمال تصادف تا حدی زیادی بالا می‌رود.

فراخوان تسلا

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم مدل‌های مشمول فراخوان ممکن است بدون هیچ اخطاری به راننده از سرعت مجاز تجاوز و یا از چراغ زرد عبور کنند. همچنین در اطلاعیه مربوط به فراخوان، تسلا اعلام کرده که مدل‌های مشمول شاید به تغییرات مربوط به سرعت مجاز نتوانند  پاسخ مناسبی  بدهند.

فراخوان تسلا با یک آپدیت نرم‌افزاری برطرف می‌شود

مشکل موجود در محصولات تسلا سخت‌افزاری نیست و با یک  آپدیت از راه دور نرم‌افزاری  می‌توان آن را برطرف کرد. خودروساز آمریکایی در رابطه با جزئیات این آپدیت فعلأ اطلاعاتی منتشر نکرده است. اما اسناد مرتبط با فراخوان نشان می‌دهد با نصب آن مدیریت برخی مانورهای رانندگی در FSD Beta بهبود خواهد یافت. روشن است که این مانورها با شرایطی که در بالا اشاره شد، مرتبط خواهند بود.

شاید بدانید سیستم اتوپایلوت و FSD تسلا مدتی است که حساسیت‌هایی را برانگیخته، طوری که این سیستم‌ها تحت  تحقیقات فدرال  قرار گرفته‌اند. در حقیقت تسلا فراخوان اخیر خود را به‌خاطر تحقیقات سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) و کشف ایراد از سوی این نهاد صادر کرده است. این نهاد در 25 ژانویه از تسلا درخواست کرده فراخوان گسترده خود را صادر کند.

 

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما