گاز رایگان برای مردم ترکیه؛ تلاش اردوغان برای حفظ قدرت

اقتصاد100- رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز پنج‌شنبه شروع تحویل گاز طبیعی ترکیه به یک نیروگاه ساحلی از یک ذخیره‌گاه کشف‌شده در دریای سیاه را اعلام کرد و وعده داد تا قبل از انتخابات 14 مه، گاز طبیعی رایگان برای خانوارها تامین کند.

گاز رایگان برای مردم ترکیه؛ تلاش اردوغان برای حفظ قدرت

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، این آخرین تلاش دولت برای به نمایش گذاشتن پروژه های بزرگ انرژی و زیرساختی در آستانه انتخابات بود، در حالی که نظرسنجی ها نشان می دهد اردوغان پس از دو دهه قدرت ممکن است آن را از دست بدهد.

اردوغان در مراسم افتتاح یک پایانه گاز طبیعی ساحلی در استان شمالی زونگولداغ گفت: «ما به مدت یک سال به طور ماهانه تا 25 متر مکعب گاز طبیعی رایگان را برای مصرف خانگی ارائه خواهیم کرد.»

اردوغان گفت که مصرف بی حد و حصر گاز طبیعی برای همه خانوارها در ماه آینده رایگان خواهد بود.

گاز طبیعی اولین بار در سال 2020 در میدان ساکاریا در سواحل زونگولدوغ و سپس در سال گذشته در میدان Caycuma-1 در کنار آن کشف شد و حجم کل از آن زمان تاکنون 710 میلیارد متر مکعب برآورد شده است.

ترکیه که نفت و گاز اندکی دارد، برای گاز خود به واردات از روسیه، آذربایجان و ایران و همچنین واردات گاز طبیعی مایع از قطر، ایالات متحده، نیجریه و الجزایر وابسته است.

اردوغان افزود: «10 میلیون متر مکعب گاز در روز در میادین گازی دریای سیاه ترکیه در ابتدا تولید خواهد شد. تولید گاز در دوره آینده به 40 میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.»

وی گفت: «زمانی که به ظرفیت کامل برسیم، می‌توانیم سالانه 30 درصد مصرف داخلی را از اینجا تامین کنیم.»

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آتی بزرگترین چالش انتخاباتی برای رهبر باسابقه ترکیه است، پس از اینکه بحران هزینه زندگی محبوبیت اردوغان را از بین برد. کمال قلیچداراوغلو نامزد اپوزیسیون در نظرسنجی ها پیشتاز است.

دولت یک سری پروژه های بزرگ زیربنایی و دفاعی را پیش از انتخابات اجرا کرده است. اردوغان قرار است هفته آینده اولین رآکتور انرژی هسته ای ترکیه را که توسط شرکت دولتی انرژی هسته ای روسیه «روس اتم» ساخته شده است، افتتاح کند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما