5 جاندار شگفت انگیز زیر آب را ببیند + فیلم

اقتصاد ۱۰۰ : 5 جانور شگفت انگیز و زیبا آبی را بشناسید.

۵-اژدهای دریایی برگدار: این ماهی در آب‌های جنوبی و غربی استرالیا زندگی می‌کند. به دلیل زائده‌های برگ مانندی که در سراسر بدن این ماهی وجود دارد نام این ماهی را ماهی اژدهای دریایی برگدار می‌نامند که از ظاهر ماهی اقتباس شده است. این زائده‌ها نیروی محرک برای ماهی نیستند، بلکه ابزاری هستند که ماهی بتواند خود را در برابر شکارچیان دریایی استتار کند.

۴-سمور دریایی: یک پستاندار دریایی بومی سواحل شمال و شرق اقیانوس آرام شمالی است. سمورهای دریایی بالغ معمولاً بین 14 تا 45 کیلوگرم (30 تا 100 پوند) وزن دارند که آن‌ها را سنگین‌ترین اعضای خانواده راسوها، اما در میان پستانداران کوچک‌ترین آن ها است. بر خلاف اکثر پستانداران دریایی، سمور دریایی یک ضخیم ترین پوشش خز را در قلمرو حیوانات دارد. سمور دریایی اگرچه می تواند در خشکی راه برود، اما می تواند منحصراً در اقیانوس زندگی کند.

۳-ستاره دریایی تاجدار : ستاره تاج خار یکی از بزرگترین ستاره های دریایی در دنیا است. این ستاره اصولا از مرجان ها تغذیه می کند و به عنوان آفت تپه های مرجانی شناخته می شود. این ستاره در اقیانوس های هند و آرام و به خصوص شمال استرالیا دیده می شود.

۲-خوک دریایی: خوک دریایی ممکن است نام خود را از بدن صورتی رنگش و عشق به کف دریای گل آلود گرفته باشد، اما در واقع نوعی خیار دریایی است. این موجود عجیب و غریب، اما به طرز شگفت انگیزی شایان ستایش، پاهای لوله ای روی شکم، پشت و اطراف دهانش دارد.

۱-قورباغه‌ماهی مودار: اسم دیگر آن وزغ‌ماهی مودار است که  نام یک گونه از تیره قورباغه‌ماهی است. این گونه در آب شنا نمی‌کند و راه می‌رود و بواسطه استتار ذاتی خودش در یک محل کمین کرده و یکی از اندامش که شبیه یک کرم معلق در آب است را به عنوان طعمه تکان می‌دهد تا ماهی را به خود جذب و شکار کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما