خروج ۶۰۹ میلیارد تومانی نقدینگی در روز قرمز شاخص‌های بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۵ خرداد حجم معاملات ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۱،۸۹۶ میلیارد تومان بود.

خروج ۶۰۹ میلیارد تومانی نقدینگی در روز قرمز شاخص‌های بورس

به گزارش اقتصاد100، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل امروز با کاهش ۱۶,۹۶۸ واحدی و ثبت ۰.۸ درصد کاهش به ۲,۰۹۷,۱۷۵ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۴,۳۰۲ واحدی و ثبت ۰.۶۲ درصد منفی به ۶۸۹,۶۵۵ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۱,۸۹۶ میلیارد تومان بود. همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۱۴ میلیون , ۸۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۶۰۹ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

او افزود: امروز ۹۱ درصد بازار یعنی ۶۶۵ نماد منفی و ۹ درصد بازار یعنی ۶۹ نماد کار خود را با مثبت به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت زراعت به میزان ۳ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت خودرو با ۸۴ میلیارد تومان خروج پول بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: عدم اعتماد چند ساله سرمایه گذاران به بازار و همچنین اتفاقات اخیر در کنار عدم شفافیت از سیاست‌ها، باعث ایجاد هیجان در تمامی صنایع شده است. شاید بتوان بیان داشت دیگر انگیزه ای برای خرید سهام وجود نداشته و در سمت فروش نیز فروشندگان خسته از وضعیت چند ساله و اشخاصی که به پول نیاز دارند قرار دارند.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما رای "منفی" کدام کاندیدای ریاست جمهوری بیشتر است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما