گوهربین

گوهربین

خانواده‌ گوهربین از برجسته‌ترین جواهرسازان ایران هستند. قدمت هنر و صنعت جواهرسازی در این خاندان به بیش از یک قرن می‌رسد. آفریده‌های گوهربین از یک سو به سبب شکوه و زیبایی مجموعه‌ها و از دیگر سو برای طرح‌های ظریف، پیچیده و کم‌نظیرش شهره‌ی همگان گشته‌است.

آقای گوهربین در سال ۱۳۸۰ به دلیل عشق و علاقه‌اش به صنعت جواهرات به اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران پیوست و حدودا ۹ سال بصورت مداوم «مدیریت اتحادیه» را بعهده‌ داشت. ایشان برای پیشرفت و گسترش این صنف بسیار کوشید زیرا معتقد بود هنر نزد ایرانیان است و بس، و هنر طلا و جواهر با سابقه هفت هزار ساله در ایران باید مجددا شکوفا شود. قویاً باور داشته و دارند که بجای عرضه محصولات خارجی می بایست محصولات هنرمندان ایرانی عرضه شود. او اصل امانت داری و صداقت را اصل کار خود قرار داد و به تمام همکاران خود آن را تاکید کرد. ایشان بر این باور است که جواهر فروشی یعنی معتمد مردم بودن و باید با آن ها صادق بود و با کیفیت ترین محصولات را به آنان عرضه کرد. در مدتی که ایشان مشغول ریاست اتحادیه بودند، فرزندان و همسر ایشان مدیریت گالری گوهربین را بر عهده داشتند و به امور آن رسیدگی می کردند.

کوروش گوهربین با توجه ویژه ای که به کیفیت در محصولات دارد، توانسته هزاران نفر اعم از شخصیت های مشهور و مدیران بزرگ ایرانی و خارجی را شیفته و مجذوب کار های خود کند. برند گوهربین افتخار دارد که تمامی ساخت های طلا و جواهر زیبا و ارزنده خود را شخصاً به دست هنرمندان ایرانی برند گوهربین ساخته و علاوه بر خدمات رایگان جهت خریداری، با گارانتی خاص، هر زمان که خریدار بخواهد جواهر خود را تعویض و یا مرجوع نماید می تواند به قیمت روز این کار را انجام دهد و فکر و اعتقاد این برند، این است که جواهر فروخته شده امانتی در دست خریدار است. هدف این برند این است که با ازدیاد واحد‌های فروش در ایران و خارج از کشور این مورد را خاطر نشان نماید که تولیدات برند گوهربین همواره مشابه اندوخته مالی مردم در بانک‌های ایرانی و خارجی می‌باشد که به راحتی با مراجعه به هر کدام از شعب گوهربین قابل تبدیل به وجه نقد می باشد. او افتخار می کند که فرزندانش از اساتید این حرفه هستند و اطمینان دارد که آنها نیز همانند نیاکان خود، همه آموخته خود را به فرزندان خود انتقال داده و نسل های آینده، این راه را با افتخار ادامه می دهند.

نگین‌های جواهر بعضاً بیش از هزار سال در زیر زمین بوده و با تلاش زیاد استخراج می شود و در صورتیکه مرغوبیت آن قابلیت تراش را داشته باشد ، تراش داده می شود و به دست طراحان می رسد و پس از طراحی با محاسبات خاص ساخته و عرضه می‌شود. هزاران نفر این کار را انجام می‌دهند ولی بیشتر آنها به منافع آن می‌اندیشند؛اما اندیشه برند گوهربین هنر گوهرگری است که تنها با عشق و علاقه به این صنعت بدست می آید. مشتریان گوهربین نیز بر این باور هستند که محصولات گوهربین، بسیار فراتر از یک جواهر هستند، چرا که با یک نگاه به جواهرات این برند می توان متوجه اصالت آن شد. برندی که از دو قرن پیش، پیشرو در این صنعت بوده و زبان زد خاص و عام بوده است.

اینک فرصتی است تا با توجه به ریشه و اصالتی باقی از گذشته در کنار کیفیت، شاهد بینشی نو به احساس و برانگیختن حس تعلق خاطر به هر آنچه که در این دنیای مدرنیته به فراموشی سپرده شده است باشیم. این مسیر طولانی از عصر ناصری تا به امروز بازگوکننده همراهی سلیقه ها و توجه به نیازهای روز جامعه‌ای است که جواهرسازی در آن قدمتی باستانی دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما