شرایط واردات کالای همراه مسافر در گمرکات تغییر کرد؟

گمرک ایران اعلام کرد: شرایط واردات کالاهای همراه مسافر در گمرکات تغییری نکرده و انجام تشریفات گمرکی کالای همراه مسافر و معافیت‌های مرتبط طبق روال قبلی انجام می‌شود.

شرایط واردات کالای همراه مسافر در گمرکات تغییر کرد؟

به گزارش اقتصاد100، گمرک ایران در گزارشی اعلام کرد: این نهاد در مورد کالا‌های همراه مسافر ورودی طبق مواد ۱۳۵، ۱۳۶ و ۱۳۸ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی اقدام می‌کند و در هیچ یک از این مواد قانونی، اشاره‌ای به جنسیت یا تاهل و تجرد افراد و همچنین کشور مبدا نشده است.

در گزارش گمرک ایران تصریح شده است: در خصوص پرداخت حقوق ورودی به دلار نیز طبق مقررات، ارزش گذاری کالا با نرخ برابری ارز‌های خارجی طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد و وصول حقوق ورودی در گمرک به ریال است.

«طبق ماده ۱۳۸ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی کالای همراه مسافر ورودی سالانه تا میزان ۸۰ دلار از پرداخت حقوق ورودی معاف و مازاد بر آن به شرط غیرتجاری بودن با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی قابل ترخیص خواهد بود.»

گمرک ایران افزود: چنانچه کالای همراه مسافر جنبه تجاری نداشته باشد، به استثنای کالا‌های ممنوعه پس از انجام تشریفات گمرکی ترخیص می‌شود و در صورتی که جنبه تجاری داشته باشد، در مورد کالا‌های مجاز و مجاز مشروط ترخیص آن از گمرک منوط به رعایت مقررات و انجام تشریفات مربوط به کالای تجاری است.

در گزارش گمرک ایران آمده است: گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین گمرک هوایی کشور با تلاش شبانه روزی در جهت اعمال مقررات و همچنین جلب رضایت مسافران کوشا بوده به طوری که در سال گذشته به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مسافران ورودی خدمات رسانی کرده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما