بلیت سفر به مشهد تمام شد

بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد هم‌اکنون ظرفیت تهیه بلیت هواپیما، قطار و حتی اتوبوس در بسیاری از مسیرهای منتهی به مشهد مقدس تکمیل شده است.

بلیت سفر به مشهد تمام شد

به گزارش اقتصاد100 به نقل از فارس، «ظرفیت تکمیل» این واژه آشنایی برای ما شهروندان و مسافران شهر مشهد است! آن طور که یادمان می‌ آید از چندین ماه پیش، تهیه بلیت قطار، هواپیما و حتی اتوبوس در بسیاری از مسیرهای منتهی به مشهد مقدس به سختی امکان پذیر بود. موضوعی که در ماه صفر و در دهه پایانی ماه صفر، سخت تر هم شده است!

به تو از دور سلام، چون بلیت نیست!

 

 هنوز از پیگیری گلایه‎ های مردمی درباره گرانی و کمبود بلیت های سفر اربعین، مدت زیادی نمی گذرد که گلایه های شهروندان از کمبود بلیت به مقصد مشهد به دستمان رسیده است. علاوه بر شهروندان، زائران هم از کمبود بلیت اتوبوس گلایه دارند. این گلایه ها در حالی است که  فصل تابستان هم به آخرین روزهای خود نزدیک می شود و  سفرها جانی دوباره گرفته است.

شش روز مانده به شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) به برخی سایت های معروف و اصلی فروش بلیت رفتیم. بررسی های خبرنگار ما نشان می دهد بلیت سفر ریلی به مقصد مشهد تا اوایل مهرماه، تقریبا ناممکن است و مسافران در بسیاری از خطوط ریلی از چندین روز و هفته های قبل، بلیت های خود را تهیه کرده اند.

به عنوان مثال اکنون هیچ بلیتی برای مسیر تهران به مشهد تا تاریخ دوم مهرماه وجود ندارد و ظرفیت ها تکمیل است. ظرفیت فروش بلیت در بسیاری از مسیرهای دیگر مانند بندرعباس، اصفهان، یزد و... نیز به اتمام رسیده و زائرانی که به تازگی قصد سفر به مشهد کرده اند، باید وسیله دیگری را انتخاب کنند.

در ادامه هم سراغ بررسی نحوه فروش بلیت هواپیما رفتیم. بررسی های خبرنگار ما حاکی است بلیت سفر هوایی در بسیاری از مسیرهای منتهی به مشهد مقدس از جمله اصفهان- مشهد، تبریز- مشهد، تهران- مشهد، بندرعباس- مشهد و... تکمیل است و در برخی مسیرهای هوایی حتی تا انتهای هفته اول مهرماه نیز ظرفیت ها تکمیل شده است.

بلیت اتوبوس نیز در بسیاری از مسیرها به سختی پیدا می شود. در برخی مسیرها اتوبوس های مسافری تا انتهای هفته اول مهرماه نیز تکمیل شده است.

سفر به مشهد با چقدر هزینه؟

 

تکمیل ظرفیت قطارهای به مقصد مشهد در حالی است که بررسی های خبرنگار خبرگزاری فارس نشان می دهد اکنون ارزان ترین بلیت قطارهای مسافری به مقصد مشهد به نرخ ۲۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان برای قطار های اتوبوسی ۴ ستاره فروخته می شود. قطارهای کوپه ای  ۴ستاره ۴تخته به قیمت ۳۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان و ۴۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان، قطارهای سه ستاره کوپه ای ۶ نفره به قیمت ۲۲۳ هزار و ۵۰ تومان، قطارهای ۵ ستاره کوپه ای ۴ نفره ۷۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۰۵ هزار و ۳۵۰ تومان و قطارهای ۵ ستاره ویژه کوپه ای ۴ نفره به نرخ ۷۹۲ هزارتومان فروخته می شود. بلیت هواپیما نیز با مبالغ یک میلیون و ۳۱۴ هزارتومان تا ۲ میلیون و ۵۲۴ هزارتومان فروخته می شود. بلیت اتوبوس در مسیر تهران به مشهد نیز با قیمت ۳۲۰ هزارتومان عرضه می شود.

حرکت روزانه ۸۰ رام قطار به مقصد مشهد

 

تکمیل ظرفیت های سفر به مشهد مقدس در حالی است که مدیر کل راه آهن خراسان گفت: با برقراری قطارهای فوق العاده، شمار قطارهای روزانه از ۲۷ شهر و مرکز استان به مشهد و بالعکس به ۸۰ رام افزایش یافت.

مصطفی نصیری ورگ در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد:  همزمان با دهه پایانی ماه صفر و انتهای تعطیلات تابستانی از امروز، دوشنبه ۲۰ شهریور تاپایان ماه جاری ۷۲ رام قطار فوق العاده در مسیر مشهد- تهران و بالعکس راه اندازی شد.

وی تصریح‌کرد: طی شهریور ماه روزانه ۷۴ رام قطار مسافربری از سراسر کشور در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد انجام می شد که با برقراری قطارهای فوق العاده یاد شده شمار قطارهای روزانه از ۲۷ شهر و مرکز استان به مشهد و بالعکس به ۸۰ رام افزایش یافت.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما