پرداخت خسارت ۹۰۰ میلیون تومانی ناشی از حادثه در اربعین

مدیرعامل بیمه گر گفت: بیمه به ازای فوت عادی فرد در پیاده روی اربعین ۹۰ میلیون تومان و فوت ناشی از حادثه ۹۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته است.

پرداخت خسارت ۹۰۰ میلیون تومانی ناشی از حادثه در اربعین

به گزارش اقتصاد100، برنامه میز اقتصاد  به بررسی بیمه زائران اربعین ۱۴۰۲ با حضور  شیخ الاسلامی مدیر عامل بیمه گر ۱۴۰۲،مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت بحث و بررسی شد.

سوال: چرا خسارت خیلی کمتر از حادثه است؟

شیخ الاسلامی: طرح را ما دادیم و بر اساس آن چیزی که سازمان حج و زیارت اعلام کرده است. برای فوت عادی و فوت ناشی از حادثه برنامه های گوناگونی دیده شده است. در شرایط فوت عادی افراد تعهدات حداقلی را اعلام می کند. اگر تعهدات بالاتری درخواست می شد هم ما مشکلی نداشتیم. فوت عادی ۹۰ میلیون تومان و فوت ناشی از حادثه ۹۰۰ میلیون تومان است.

چند هزار نفر در سامانه سمات ثبت نام کرده اند و اکنون تغییرات آن غیر ممکن است. بر اساس سلیقه افراد بیمه مکمل می تواند خریداری شود. شرکت بیمه گر بر اساس نیاز ها تعهدات را قبول میکند. 

سوال: اگر اتفاقی برای زائران پیش بیاید با چه شماره ای باید تماس بگیرند؟

مرعشی: یک شماره پنج رقمی شرکت بیمه گر برای تماس قرار داده است. سال گذشته نمایندگان شرکت بیمه گر در یک قرارگاه حضور داشتند و در آنجا درخواست ها توزیع می شد و هماهنگی ها انجام می شد. می‌توانند با شماره هایی که ما اعلام میکنیم تماس بگیرند. ما در حال مذاکره برای تعیین شماره ای کوتاه هستیم که هزینه چندانی هم نداشته باشد یک شماره برای بیمه است و یک شماره برای اورژانس ایران و عراق. ما پست های امدادی مان در خاک عراق از مرزها شروع می شود و تا نجف و از نجف تا کربلا تیم های ما حضور دارند.

ما در راه نجف تا کربلا بیست و پنج موکب درمانی داریم که آمبولانس هم دارند. ما در مرز های شلمچه خسروی باشماق و همه مرز هایی که به کربلا ملحق می‌شوند تیم های امدادی داریم. ما در نزدیک جایی که امکان سرویس دهی وجود داشته باشد آنها را منتقل خواهیم کرد. نیرو های ما در بیمارستان های آنجا مستقر هستند و هزینه های آنجا هم رایگان خواهد بود. 

سوال: اگر تصادفی صورت بگیرد چطور خواهد شد؟

شیخ الاسلامی: شرکت بیمه خسارت ها را پرداخت می کند. اگر مقصر تصادفی شرکت عراقی باشد ما ضوابطی را در کشور ایران و عراق داریم که به نمایندگی از زائر کار ها را انجام خواهیم داد. ما تابع نیازمندی های اعلام شده از سوی بیمه گذار هستیم. پیش فرضی که وجود دارد قابلیت تغییر دارد. باکس انواع طرح ها را مردم می‌توانند انتخاب کنند.

سوال: اگر در خاک ایران اتفاقی رخ دهد زائران باید چکار کنند؟

مرعشی: در داخل خاک ایران مسئولیت با هلال احمر است. من از تمام زائران متقاضی به جد میخواهم که از آنجا که حادثه خبر نمی کند و ما همیشه به دلیل شلوغی راه ها و کیفیت نا مناسب جاده ها دچار حوادثی می شویم که می تواند باعث صدمه جانی شود و برخی باید ادامه درمان خود در بیمارستان های داخل کشور باشد و اگر پوشش بیمه مناسب وجود نداشته باشد جبران خسارات بدون بیمه خیلی سخت و مشکل می شود و ما تقاضا داریم که مردم بسته کامل را انتخاب کنند و بیمه کامل شوند و خیال آنها راحت باشد و از ادامه درمان  در ایران هم بتوانند بهره مند شوند. 

آنچه که در مرز های غربی ما اتفاق می‌افتد نیرو های هلال احمر مستقر هستند و ما در عراق هم بعد از گیت بازرسی تیم های ما حضور دارند. در بین راه بر اساس مناطق حادثه خیز سال های گذشته تیم های امدادی و آمبولانس ما استقرار دارد. بین راه نجف تا کربلا ما بیست و شش موکب امداد و درمان داریم و در سامرا یک و در کاظمین دومرکز داریم.

سوال:  آیا نیرو های شما در تمام درمانگاه ها مستقر هستند؟

شیخ الاسلامی: عمده ی افرادی که سفر می‌کنند شاید پنجاه هزار تومان برایشان سخت است، اما ما تاکید مان این است که این کار را انجام دهند زیرا بیمه یک هزینه نیست و یک ذخیره است. ما خودمان باید به سمت آنهایی که دچار حادثه می‌شوند برویم. یک اپلیکیشن برای برای پیاده روی اربعین هم در نظر گرفته ایم.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما