شرایط سفر ایرانی‌ها به گرجستان و چند هشدار جدی!

به دنبال برخوردهای نامناسب در مرزهای گرجستان با برخی مسافران ایرانی که گاه به اخراج، برگشت دادن و حتی دستگیری شماری از آن‌ها در مبادی ورودی این کشور منجر شده است، شرایط ورود گردشگران ایرانی به گرجستان یادآوری شد.

شرایط سفر ایرانی‌ها به گرجستان و چند هشدار جدی!

به گزارش اقتصاد100 به نقل از ایسنا، در نامه‌ای با امضاء محمود ادیب ـ سفیر ایران در تفلیس (گرجستان) ـ‌که به اطلاع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در ایران رسیده، ‌اعلام شده است: «با ورود به فصل بهار و افزایش سفرها، مسافرت به گرجستان نیز به دلیل وجود پروازهای مستقیم در ایام هفته، نزدیکی مسیر، شرایط مناسب آب و هوایی و جاذبه‌های گردشگری و مهمتر از آن نبوده رژیم روادید بین دو کشور، در مقایسه با بسیاری دیگر از نقاط جهان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

بی توجهی برخی گردشگران ایرانی به مقررات ورود و اقامت در گرجستان، با وجود انتشار اطلاعات راهنما و هشدارهای سفر در مقاطع مختلف در تارنمای سفارت و دیگر کانال‌های ارتباطی، موجب شده است با افزایش تعداد ریجکتی‌ها و بعضا متاسفانه دستگیری و بازداشت و حبس به دلیل همراه داشتن مواد مخدر و برخی کالاهای ممنوعه، لذت سفر به کام بسیاری دیگر از هموطنان تلخ شود و موجبات خدشه به چهره کشور را نیز فراهم کند.

از همین رو برخی الزامات ورود به گرجستان از طریق مرزهای زمینی و خطوط هوایی یادآوری می‌شود تا از ناملایمات این گونه سفرها کاسته شود:

همراه داشتن بلیت رفت و برگشت معتبر در سفرهای هوایی و مشخص بودن تاریخ برگشت.

داشتن بیمه‌نامه معتبر مسافرتی در بازه زمانی سفر هوایی و زمینی برای هر شخص الزامی است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز