میلیونها گردشگر دریایی امسال به هرمزگان سفر کردند

اقتصاد 100 - رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان از ترابری ایمن ۲ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۲۹۶ مسافر و گردشگر از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا هشتمین روز از فروردین ماه خبر داد.

میلیونها گردشگر دریایی امسال به هرمزگان سفر کردند
حسین عباس‌نژاد در تشریح آخرین وضعیت سفرهایی دریایی نوروز 1402، اظهار کرد: از زمان اجرای طرح سفرهای دریایی تا پایان روز هشتم فروردین ماه، 2 میلیون و 507 هزار و 562 مسافر و 457 هزار و 734 گردشگر از طریق اسکله‌ها و بنادر مسافری و گردشگری به جزایر این استان رفت ‌و ‌آمد کردند.

وی با اشاره به افزایش 14 درصدی آمار جابه‌جایی مسافران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ادامه داد: همچنین در این مدت 500 هزار و 260 دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده‌ که در این بخش نیز 10 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان جابه‌جایی مسافر از مسیر بنادر پل و لافت به سرزمین اصلی را بیش از 822 هزار نفر مسافر اعلام کرد و افزود: طی این مدت 6 هزار و 556 شناور مسافری نیز از همین مسیر جابه‌جا شده است.  

عباس‌نژاد آمار مسافران از بندرعباس به جزیره قشم از طریق بندر شهید حقانی را 242 هزار و 88 نفر مسافر اعلام کرد و گفت: در این مدت نیز 213 هزار و 733 نفر از اسکله ذاکری قشم و یک هزار و 257 نفر نیز از بندر شهید باهنر تردد کرده‌اند. 

وی ادامه داد: از ابتدای طرح سفرهای دریایی تا پایان روز هشتم فروردین نیز 99 هزار و 500 نفر از بندر چارک و 13 هزار و 358 نفر مسافر از طریق بندر آفتاب به جزیره کیش سفر کرده‌اند.                

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح سفرهایی دریایی در این استان، 70 هزار و 381 گردشگر به ترتیب از طریق اسکله‌ دلفین قشم جابه‌جا شده‌اند، آمار جابه‌جایی مسافران در جزیره ابوموسی را 512 نفر اعلام کرد. 

عباس‌نژاد میزان جابه‌جایی گردشگران از مناطق گردشگری دریایی شهرستان خمیر طی این مدت را پنج هزار و 675 نفر اعلام کرد و افزود: طی این مدت نیز 25 هزار و 976 گردشگر از طریق اسکله بهمن رفت و آمد داشته‌اند. 

وی همچنین آمار بازدیدکنندگان از جنگل حرا قشم طی روز هشتم فروردین ماه را نیز 20 هزار و 488 نفر و میزان تردد شناورهای تفریحی برای جابه‌جایی این تعداد گردشگر را 2 هزار و 330 شناور تفریحی اعلام کرد.

منبع : تسنیم

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز