با ابلاغ سند گردشگری کشاورزی؛

گردشگری کشاورزی در سطح کشور اجرا می‌شود

اقتصاد 100 - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به تهیه سند گردشگری کشاورزی گفت: سند گردشگری کشاورزی هفته آینده به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و تا طرح گردشگری کشاورزی در سطح کشور اجرا شود.

گردشگری کشاورزی در سطح کشور اجرا می‌شود

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، محمد قربانی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به تهیه سند گردشگری کشاورزی گفت: سند گردشگری کشاورزی هفته آینده به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و تا طرح گردشگری کشاورزی در سطح کشور اجرا شود.

قربانی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری و  کشاورزی بالای که در استان وجود دارد، حضور قوم‌ها و ایل‌های مختلف، زمینه اجرای این طرح را در استان افزایش داده و این استان می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و اجرای طرح گردشگری کشاورزی، این جذابیت را ایجاد کند.

وی به اجرای طرح حسابداری کالاهای کشاورزی در سطح کشور به عنوان یکی از سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی در سالجاری اشاره کرد و افزود: در این سیاست با گزارش‌گیری از استان‌ها بر روی کمبودها و نداشته‌های بخش کشاورزی کار خواهد شد، تا در استان‌ها براساس ظرفیت‌های موجود در بخش‌هایی که تاکنون کار نشده و وابستگی به استان‌های دیگر وجود دارد سرمایه‌گذاری و هزینه شود، تا بتوان استان‌ها در بخش‌های مختلف خودکفا شوند و از وابستگی به استان‌های دیگر کاسته شود.

قربانی اظهار داشت: امسال ۲ شاخص جدید برای پرداخت تسهیلات بند تبصره ۱۸ افزوده شده، که ۱۰ درصد منابع این تسهیلات برای مناطق محروم اختصاص داده شد و استان چهارمحال و بختیاری نیز با توجه به شاخص‌ اشتغال و ارزش افزوده که دارد، می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود، که بهره‌مندی از این تسهیلات نیازمند تلاش و پیگیری مدیران و روساء جهادکشاورزی استان‌ها و ارتباط گیری با وزارتخانه است.

وی به اختصاص تسهیلات به طرح‌های خاص ویژه که کاربرد اساسی در بخش کشاورزی دارد و برای کشور حیاتی و ضروری است، اشاره کرد و گفت: اولویت پرداخت تسهیلات مناطق محروم و ویژه به اجرای این طرح‌ها اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما