با ۴ نشانه حضور احتمالی فرازمینی‌ها آشنا شوید/ از «باران خون» تا «بارش ماهی»

اقتصاد 100- پدیده‌های مرموز و عجیبی در جهان وجود دارند که تا به حال توضیحی منطقی برای آن‌ها یافت نشده و به عقیده‌ی عده‌ای رد پای بیگانگان فضایی در آن‌ها دیده می‌شوند.

با ۴ نشانه حضور احتمالی فرازمینی‌ها آشنا شوید/ از «باران خون» تا «بارش ماهی»

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100 ، این پدیده‌های عجیب و مرموز از گذشته تا امروز رخ داده و بشر همواره به دنبال پاسخ یا دلیلی منطقی برای این پیش‌آمدها بوده است. بعضی از این اتفاقات در روایات تاریخی موثق و حتی در مستندات تاریخی مذهبی ثبت شده که همین موضوع باعث ایجاد سوالات بیشتری در مورد آن‌ها می‌شود. در روزگار کهن این اتفاقات را به جادوگران، خدایان ساکن در آسمان‌ها یا موجودات افسانه‌ای نسبت می‌دادند اما امروزه عده‌ای معتقدند در میان اغلب پدیده‌های مرموز و عجیب جهان می‌توان رد پایی از بیگانگان فضایی یافت.

۱. باران خون، از قرن ۸ پیش از میلاد تا سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۰۱ باران‌هایی به رنگ قرمز در یکی از شهرهای هند به نام کرالا می‌بارید که باعث وحشت افراد شده بود. در سال ۲۰۲۲ در صحرایی در شمال آفریقا باران قرمز رنگ بارید و سازمان هواشناسی انگلیس هشدار داد که ممکن است در ساوت‌همپتون هم چنین بارانی ببارد.

باران خون

این پدیده در گذشته هم اتفاق افتاده و اولین بار در کتاب ایلیاد هومر، در قرن ۸ پیش از میلاد، شرح داده شده است. مردم تا قرن ۱۷ پس از میلاد تصور می‌کردند که واقعا از آسمان خون می‌بارد و آن را نشانه‌ی بدشانسی و بدشگونی می‌دانستند. آن‌ها معتقد بودند این پدیده‌ی عجیب خبر از اتفاقات شوم آینده می‌دهد.

اما دانشمندان در قرن ۱۹ میلادی با آزمایش قطرات باران خون متوجه شدند این رنگ قرمز به دلیل وجود غبار قرمز رنگ در هوا، میکروارگانیسم‌ها یا هاگ‌های معلق در هوا است. البته هنوز یک معمای حل نشده درباره‌ی این پدیده‌ی طبیعی وجود دارد.

در دو خط پایانی کتاب رویدادنامه‌ی آنگلوساکسون یادداشت شده است که «در زمان بارش باران خون، شیر و کره هم تغییر رنگ داده و به رنگ خون در آمده است.» این اتفاق از نظر زمانی با روز واقعه‌ی عاشورا هم‌زمان است و هنوز توضیحی برای آن پیدا نشده است.

۲. طوفان سبز رنگ مرموز در داکوتای شمالی

این پدیده‌ی عجیب محیط زیستی برای اولین بار در داکوتای شمالی، مینه‌سوتا و آیووا اتفاق افتاد. در پنحم جولای سال ۲۰۲۲ مردم آماده‌ی مواجهه با طوفان درچو (derecho) بودند اما اصلا انتظار دیدن آسمان سبز رنگ را نداشتند. بله آسمان واقعا سبز بود و شباهت زیادی به زمان ورود بیگانگان فضایی به زمین در فیلم‌های علمی تخیلی، یا آسمان شهرهای جادوگری کارتونی داشت.

طوفان سبز

جالب است بدانید که طوفان درچو در مسیر خود آسمان شهرها را به رنگ‌های سیاه، آبی تیره، خاکستری و سبز تیره تغییر داده است. بعضی از محققان دلیل سبز شدن آسمان را رعدوبرق زدن در زمان تابش نور قرمز، مثل نور غروب خورشید، اعلام کردند. آن‌ها معتقدند که ذرات آب معلق در هوا در این زمان نور را به شکلی منتشر می‌کند که آسمان سبز دیده می‌شود

۳. سنگ‌هایی که در بیابان‌های آمریکا راه می‌روند

سنگ‌های روان پدیده‌ی عجیب زمین‌شناسی است که در آن سنگ‌ها روی یک زمین صاف به صورت خودکار، بدون دخالت هیچ جانور یا انسانی، حرکت می‌کنند. جالب است بدانید این مسیرها بسیار طولانی هستند و نمی‌توان آن را حرکتی اتفاقی دانست. محققان علت این پدیده را یخ بستن رطوبت هوا و آب موجود در منطقه در روزهای سرد و آب شدن آن در روزهای آفتابی می‌دانند. لایه‌ی نازک یخ زیر سنگ‌ها لایه‌ای شناور ایجاد می‌کند و وقتی باد شدید می‌وزد، سنگ‌ها روی لایه‌ی یخ حرکت می‌کنند. مسیر حرکت این سنگ‌ها در پارک ملی دره‌ی مرگ در کالیفرنیا و در لیتل باتی کلر پلایا در نوادا کاملا قابل مشاهده است.

سنگ‌هایی که راه می‌روند

۴. ابری با احتمال بارش ماهی در تگزاس

در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ در شهر تگزاس بارانی عجیب بارید. ابرها به جای اینکه قطرات آب را به زمین روانه کنند، روی سر مردم ماهی باریدند! اما این اولین دفعه‌ای نبود که بارانی از حیوانات مختلف بر سر انسان می‌بارید. در گذشته باران قورباغه، خرچنگ و ماهی‌های کوچک هم در نقاط مختلف باریده است.

مردم تگزاس این باران عجیب را به این شکل توصیف کرده‌اند: «صدای یک رعدوبرق بلند را شنیدیم و وقتی بیرون را نگاه کردیم، متوجه شدیم باران شدیدی می‌بارد. همراه با قطره‌های باران، ماهی‌های بزرگی هم روی زمین می‌افتاند.» جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۷ معلم‌ها و دانش‌آموزان مدرسه‌ی اوروویل در کالیفرنیا گزارش دادند که از آسمان ۱۰۰ ماهی روی زمین بازی و پشت‌بام مدرسه ریخته شده است.

هنوز توضیح دقیقی برای این پدیده‌ی عجیب وجود ندارد اما محتمل‌ترین فرضیه می‌گوید که گردباد شدید و فواره‌ای می‌تواند موجودات ریزی مثل قورباغه یا ماهی‌های کوچک را از زمین بلند کرده، چندین کیلومتر جابه‌جا کرده و در محلی دیگر روی زمین بریزد. اما جالب است بدانید که تا به حال چنین گردبادی مشاهده نشده است.

باران ماهی

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما