قایق‌های موتوری هم در خلیج گرگان به گل نشستند

اقتصاد 100 - در حال حاضر امکان فعالیت قایق‌های موتوری کوچک در اسکله‌های چوبی بندرگز و بندرترکمن فراهم است ولی عمق برخی از نقاط خلیج گرگان کمتر از ۲۰ سانتی‌متر، ۵۰ سانتی‌متر تا یک و نیم متر است.

قایق‌های موتوری هم در خلیج گرگان به گل نشستند

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، نورالله عباسی، سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان گفت: فقدان زیرساخت‌ها و نبود عمق کافی در خلیج گرگان و دریای خزر موجب می‌شود تا فعالیت‌های گردشگری دریایی نیز تحت تأثیر این عوامل قرار گیرد

عباسی با اشاره به پسروی آب دریای خزر، اظهار کرد: متأسفانه این مسئله هر ساله ما را با چالش‌هایی مبنی بر کمبود عمق برای فعالیت شناورها مواجه کرده که با نوسازی بخشی از اسکله بندرگز شرایط برای استفاده از پتانسیل های بندرترکمن و بندرگز فراهم شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نوسازی اسکله‌ها در کنار لایروبی به کاهش پسروی آب دریای خزر کمک می‌کند یا خیر، پاسخ داد: در حال حاضر امکان فعالیت قایق‌های موتوری کوچک در اسکله‌های چوبی بندرگز و بندرترکمن فراهم می‌شود، همچنین عمق برخی از نقاط خلیج گرگان کمتر از ۲۰ سانتی‌متر، ۵۰ سانتی‌متر تا یک و نیم متر است که با انجام پروژه لایروبی، مسیر اسکله بندرترکمن تا دریا به عمق یک و نیم متر لایروبی خواهد شد.

عباسی ادامه داد: با اتمام این پروژه، کانال دسترسی برای تمامی شناورها ایجاد می‌شود تا معضل به گِل نشستن قایق‌ها و عدم تردد آنها در مدت یک سال آینده برطرف شود.

سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر پسروی سطح آب خلیج گرگان به حدود ۲۳ سانتی‌متر رسیده است، گفت: یکی از دلایل وقوع این مسئله کاهش حجم ورودی آب از کانال ولگا و ولگا-دن است که از طریق روسیه تأمین می‌شود، همچنین ورودی آب از نکارود به حجم بسیار کمی رسیده از سویی دیگر افزایش تبخیر و گرم شدن کره زمین خلیج گرگان را با خشکی مواجه کرده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما