جنگل‌ها به مردم واگذار می‌شود

اقتصاد 100 - طرح جنگلداری اجتماعی در تمام جنگل های زاگرس اجرا می‌شود اما امسال قرار است این برنامه به صورت پایلوت در سه استان کشور از جمله کردستان تهیه و اجرا شود.

جنگل‌ها به مردم واگذار می‌شود

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، نقی شعبانیان معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: تنها راه نجات زاگرس از خطر نابودی، اجرای طرح جنگلداری مشارکتی است که طرح اولیه آن تدوین شده و از نیمه دوم سال آینده وارد فاز اجرایی می‌شود.

شعبانیان در نشست توجیهی این طرح در کردستان اظهار داشت: برنامه این است که طرح جنگلداری اجتماعی را در تمام جنگل های زاگرس اجرا کنیم اما امسال قرار است این برنامه به صورت پایلوت در سه استان کشور از جمله کردستان تهیه و اجرا شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی وضعیت خوبی ندارد و راهی جز مشارکت واقعی و درست مردم برای حفظ این منابع نداریم، افزود: اگر برنامه ای داشته باشیم که مردم منافع خودشان را در حفظ و احیای منابع طبیعی ببینند، خیلی از مسائل حل می شود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، یادآور شد: در مناطقی مثل زاگرس که ارتباط مردم با جنگل زیاد است، طرح جنگلداری اجتماعی برای حفظ منابع طبیعی بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

شعبانیان با بیان اینکه در این طرح، همه کارها توسط مردم و به دست خود آنان و با نظارت و مشاوره فنی سازمان منابع طبیعی انجام می شود، اضافه کرد: از این فرصت و با مشارکت مردم، نسبت به حفظ منابع طبیعی مناطق زاگرش نشین اقدام می کنیم

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما