اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم

پیشنهاد مجلس ، افزایش 25 درصدی حقوق کارگران برای سال 1403

اقتصاد 100-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در مورد افزایش حقوق کارگران مجلس پیشنهاد افزایش 25 درصدی دستمزد را داده است.

پیشنهاد مجلس ، افزایش 25 درصدی حقوق کارگران برای سال 1403

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس در مورد پیشنهاد منطقی برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده افزود: کمیسیون اجتماعی در هنگام بررسی بودجه سال آینده تاکید کرد که افزایش 18درصدی مناسب نیست چون تعیین حقوق افراد متناسب با عدد تورم فعلی کشور وموقعیت معیشتی کارمندان و کارگران باید در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: ما پیشنهاد افزایش 25درصدی حقوق را ارایه  کردیم اما مجلس درمورد تصمیم گیری برای دستمزد کارگران نمی تواند به شکل مستقیم ورود کند و شوراهای کارگری نظر قطعی را می دهند.

نماینده مجلس یازدهم یادآور شد:توصیه و تاکید مجلس بر این است که وضعیت معیشتی کارگران متناسب با وضعیت تورم  وقیمت بالای کالاها دیده شود، البته کارهایی را مجلس و دولت انجام می دهد لذا امیدواریم وضعیت بهتر شود اما عدد افزایشی حقوق به اندازه تورم نخواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درمورد اینکه چه عددی برای افزایش حقوق سال آینده کارگران را پیشنهاد می دهید گفت: بنظر می رسد میزان درصد افزایش حقوق کارگران باید بالای 25درصد دیده شود چون وقتی برای کارمندان افزایش حقوق 25 درصدی درسال آینده پیشنهاد شده حقوق کارگران هم باید به همین میزان باشد.

وی در خصوص اینکه آیا کارفرمایان با این عدد موافقت می کنند افزود: سال گذشته 28درصد افزایش حقوق داشتیم، اما درسالی دیگر 17یا 18درصد افزایش داشته باشیم که این روش درست نیست لذا در تعیین حقوق باید میانه روی که به نفع کارگران باشد صورت گیرد.

حسینی درپاسخ به اینکه آیا با افزایش دستمزدی که مورد موافقت کارفرمایان نباشد شاهد تعدیل نیروی کار خواهیم بود گفت: ممکن است این اتفاق هم رخ دهد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما