اختصاصی اقتصاد 100/ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس

ارز ترجیحی را ناگهانی حذف کردند،گوشت گران شد/110نامه به رئیسی نوشته ایم

اقتصاد 100-رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اگر نیاز فیزیولوژی بدن به پروتئین ولبنیات را تامین نکنیم به همین میزان ،در بخش درمان با مشکل مواجه خواهیم شد.

ارز ترجیحی را ناگهانی حذف کردند،گوشت گران شد/110نامه به رئیسی نوشته ایم

محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس افزود: معتقدیم اولویت اول کشور امنیت غذایی ،شکم ، سفره وزندگی مردم است چون قشر آسیب پذیر به شدت تحت تاثیر نوسانات بازار قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه با واردات گوشت ارزان قیمت آیا اقشار آسیب پذیر می توانند سهمی از آن داشته باشند تصریح کرد: اعتقاد داریم قیمت گوشت 400 هزار تومانی هم زیاد است و دولت باید یارانه، مانند تمام دنیا برای کسانی که توان خرید پایینی دارند لحاظ کند.

نماینده داراب در توضیح وضعیت فعلی عرضه پروتئین در کشور گفت:برای تهیه پروتیئن سفید ،قرمز، لبنیات وتخم مرغ 21 میلیون تن نهاده دامی شامل ذرت سویا و جو احتیاج داریم که 90 درصد این نهاده ها وارداتی است.

وی تاکید کرد:زمانی که ارز ترجیحی (4هزار و 200 تومان ) حذف شد قرار بود دولت محترم با 9 هزار میلیارد تومان ،از فروردین 1401 با شیب ملایم ارز ترجیحی را حذف کند که متاسفانه با بی دقتی صورت گرفته،ارز در اردیبهشت 1401 قطع ، و باعث شد حوزه تولید دام سبک وسنگین کشور آسیب جدی ببیند.

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه با بالا رفتن قیمت نهاده ها،دام های مولد روانه کشتارگاه شد در مورد امنیت غذایی کشور گفت:با تذکرات وپیگیری های صورت گرفته تلاش می کنیم تا در جیره غذایی مردم پروتئین را لحاظ کنیم که خوشبختانه مقرر شده با تهاتر نفت ،بتوانیم نهاده های دامی دریافت کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی ازدیگر مشکلات موجود در خصوص امنیت غذایی کشور را بوروکراسی اداری و سوء مدیریت ها عنوان کرد و یادآور شد: تا الان 110 مکاتبه با رئیس جمهور و 12 جلسه با ایشان داشتیم تا مسیری که می تواند مشکلات را حل کند زودتر طی شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما