ضد و نقیض گویی ادامه دارد

دولت تکذیب می کند اما نانوایان می گویند فروش بیش از سه نان بربری و 10 نان تافتون به یک نفر ممنوع شده

در حالی که سه روز قبل مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کر هیچ اتفاقی در عرصه عرضه نان صورت نگرفته، رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی تهران سهمیه بندی نان را تایید کرد.

دولت تکذیب می کند اما نانوایان می گویند  فروش بیش از سه نان بربری و 10 نان تافتون به یک نفر ممنوع شده

 به گزارش اقتصاد 100، دولت سیزدهم با هدف ساماندهی به وضعیت نان و پیشگیری از قاچاق آرد و نان نسبت به ایجاد سامانه‌ای اقدام کر که در قالب آن مقرر شد نانوایان میزان فروش آن را ثبت کرده و همچنین فروش تنها با کارت صورت گیرد .

این در حالی است که امسال به رغم افزایش قیمت نان در اغلب استان‌ها که دولت از آن به عنون متناسب سازی قیمت نان و نه گرانی یاد می‌کند، باز خبرهای تازه‎ای به گوش می‎رسد که یکی از مهمترین آنها جیره‌بندی عرضه نان است.

یک نانوایی با زدن نوشته‌ای این موضوع را اطلاع‌رسانی کرد اما مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت به تکذیب این خبر اقدام نمود.

با این حال اخبار تایید شده صنفی نشان می‌دهد فروش بیش از سه نان بربری با یک کارت بانکی ممنوع است و اگر نانوایی این اقدام را صورت دهد، در سامانه نانینو پیامی با عنوان «فروش نامتعارف» دریافت می‌کند . این پیام به نشانه‌ی جریمه است.

دولت تکذیب می‌کند، نانوا تایید

جلال، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفته است: دولت هیچ دستورکاری در موضوع آرد و نان و آزادسازی قیمت آن ندارد؛ نه سهمیه‌بندی نان و نه آزادسازی نان؛ این‌ها جزو مفروضات طرح هوشمندسازی آرد و نان نیست.

این در حالی است که رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی تهران به تسنیم گفته است: به تازگی آرد نانوایان بر اساس کارنامه‌ای که سامانه نانی‌نو برای نانوایان صادر می‌کنند، اختصاص می‌یابد و نانوایان باید بتوانند نان را به تعداد مشخصی از افراد با کارت‌های بانکی مختلف، به فروش برسانند.

رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی تهران ادامه داد: بر اساس ابلاغی که به نانوایان صورت گرفته است، باید به ازای هر کیسه ۴۰ کیلوگرمی آرد ۲۲۰ تا ۲۳۰ قرص نان تافتون، ۱۰۰ تا ۱۱۰ قرص نان بربری و ۴۰۰ قرص نان لواش پخت کنند.

وی تصریح کرد: نانوایان تهران برای کسب امتیاز لازم کارنامه نانی‌نو باید هر کیسه آرد دریافتی را در نان تافتون به ۲۲ نفر، در نان بربری به ۳۲ نفر و در نان لواش نیز باید حداقل به ۴۰ نفر با کارت بانکی متفاوت بفروشند.

با توجه به تولید 220 تا 230 قرص نان تافتون از هر کیسه آرد و اینکه نانوا باید این نان را به 22 نفر بفروشد ، فروش بیش از 10 تا یازده قرص نان تافتون به هر کارت بانکی ممنوع است. با توجه به اینکه تعداد ان بربری تولیدی از هر کیسه آرد 100 تا 110 قرص عنوان شده و نانوا باید این تعداد را حداقل به سی و دو نفر نفر بفروشد ، فروش بی از سه تا سه و نیم نان بربری به هر کارت بانکی ممنوع است. در عین حال سقف تعیین شده برای نان لواش با توجه به اینکه تعداد نان لواش تولیدی از هر کیسه 400 قرص است، و این میزان نان باید به چهل نفر فروخته شو، 10 قرص تعیین شده است .

 حال روشن نیست چطور مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی موضوع سهمیه بندی را تکذیب می کند.

 در روزهای گذشته نانوایان در اعتراض به مشکلات ناشی از کاهش سهمیه آرد در مقابل اتاق اصناف تهران تجمعی برگزار کردند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما